روزانه ۱۵ نفر در استرالیا به علت مصرف مشروبات الکلی فوت می کنند


روزانه 15 نفر در استرالیا به علت مصرف مشروبات الکلی فوت می کنند

خبرگزاری تسنیم: یک موسسه تحقیقاتی در استرالیا اعلام کرد روزانه ۱۵ نفر در این کشور به علت مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست می دهند و ۴۳۰ نفر نیز در بیمارستان ها بستری می شوند.

به گزارش گروه "رسانه‌های دیگر" خبرگزاری تسنیم، یک موسسه تحقیقاتی در استرالیا اعلام کرد روزانه 15 نفر در این کشور به علت مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست می دهند و 430 نفر نیز در بیمارستان ها بستری می شوند. این رقم طی یک دهه گذشته به سرعت درحال افزایش بوده است.

این موسسه که در زمینه تحقیقات و آموزش مضرات مشروبات الکلی فعالیت می کند در گزارش جدیدی که پنجشنبه منتشر کرد آورده است: « تعداد 5554 نفر در سال 2010 بر اثر مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست داده اند و 157 هزار و 132 نفر دیگر نیز راهی بیمارستان شده اند.»

این گزارش می افزاید تعداد مرگ و میرها در مقایسه با آخرین تحقیقاتی که یک دهه پیش انجام شد، 62 درصد افزایش یافته است.

دکتر «بلیندا لوید» ، رئیس موسسه تحقیقات بهداشت جمعیت در «ترنینگ پوینت» می گوید این تحقیقات یادآوری به موقع از خطرات مشروبات الکلی است.

دکتر لوید می افزاید :«واضح است که مصرف خطرناک مشروبات الکلی، آسیب های کوتاه مدت و دراز مدت درپی دارد و ما شاهد افزایش مرگ و میر ، ناتوانی جسمی، سنگینی هزینه های خدمات بهداشتی و آثار اجتماعی مشروبات الکلی در سراسر استرالیا هستیم.»

«مایکل ثورن» مدیر اجرایی موسسه تحقیقاتی ( FARE) می گوید دولت استرالیا دیگر نمی تواند نسبت به ضرورت فوری اتخاذ اقدامی قاطع و موثر را برای کاهش آمار روبه افزایش در این زمینه بی تفاوت باقی بماند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، این گزارش می افزاید « یک دهه پیش سالانه 3430 نفر براثر مصرف نوشابه های الکلی جان می باختند ، اما اکنون این رقم روی عداد 5554 نفر در سال قرار گرفته است. دولت ها دیگر نمی توانند منتظر فرا رسیدن 10 سال بعدی بمانند و اقدام کنند. فقط یک اقدام قاطع و مبتنی بر واقعیات آمار روبه وخامت مصرف مشروبات الکلی در استرالیا را ریشه کن خواهد کرد.»

منبع: واحد مرکزی خبر
انتهای پیام/
خبرگزاری تسنیم: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود.

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon