هیأتی از گروه‌های فلسطینی امروز به قاهره می‌رود

هیأتی از گروه‌های فلسطینی امروز به قاهره می‌رود

خبرگزاری تسنیم: منابع فلسطینی اعلام کردند که هیأتی از تشکیلات خودگردان و جنبش های حماس و جهاد اسلامی به منظور بررسی طرح ابتکاری مصر برای برقراری آتش بس در غزه، امروز به قاهره می رود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه الاهرام به نقل از برخی منابع فلسطینی نوشت که هیأتی از نمایندگان تشکیلات خودگردان، جنبش های حماس و جهاد اسلامی به قاهره سفر می کنند تا با مسئولان مصری دیدار و درباره طرح آتش بس در غزه گفت وگو نمایند.

بر اساس این گزارش، این هیأت شامل «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین(ساف)، سرلشگر «ماجد فرج» رئیس سازمان اطلاعات فلسطین، «زیاد النخاله» معاون دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، «خلیل الحیه» و «عماد العلمی» از رهبران حماس است و قرار است دکتر «موسی ابو مرزوق» نیز به این هیأت بپیوندد.

منابع فلسطینی همچنین گفتند که هیأت فلسطینی تصمیم دارد در این دیدار از پرداختن به موضوع ازسرگیری فعالیت گذرگاه رفح به عنوان یک موضوع مستقل خودداری نماید و تنها در بند مربوط به ضرورت بازگشایی گذرگاه های غزه به این موضوع پرداخته شود.

به گفته این منابع، مصر از «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته است تا گروه های فلسطینی را به پذیرش آتش بس انسانی به مدت دو روز تشویق نماید و پس از آن در طول این دو روز مصر برای متقاعد کردن صهیونیست ها به قبول طرح آتش بس در غزه تلاش خواهد کرد.

از سوی دیگر روز گذشته یک هیأت عالی رتبه اسرائیلی به قاهره سفر کرد و در دیدار با مقامات مصری موضوع آتش بس در غزه را مورد بررسی قرار داد.

منابع رسانه ای نیز گزارش دادند که مصر برخی اصلاحات را در طرح پیشنهادی خود برای آتش بس انجام داده است که شامل 6 بند زیر است:

1- برقراری آتش بس موقت به مدت پنج روز.
2- آغاز فوری مذاکرات هیئت فلسطینی متشکل از تشکیلات خودگردان و جنبش جهاد اسلامی و نیز حماس با رژیم صهیونیستی با میانجیگری مصر در این پنج روز.
3- گرفتن تعهد از اسرائیل برای پایان محاصره غزه، گشایش گذرگاه های مرزی، اجازه صیادی تا 12 مایلی آب های غزه، لغو منطقه حائل، آزادی کسانی که پس از آزادی بار دیگر در پی ربوده شدن سه شهرک نشین سرائیلی  دستگیر شدند و نیز آزادی نمایندگان مجلس قانونگذاری.
4- ارائه راهکار تحقیق و نظارت بر اجرای توافق آتش بس از سوی آمریکا و مصر.
5- از سرگیری کنفرانس شرم الشیخ به منظور بازسازی غزه.
6- تامین فوری کمک های بشردوستانه از طریق سازمان های بین المللی و دولت توافق ملی.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان