کاریکاتور روزنامه آرمان در دستور کار کمیسیون فرهنگی/ ضرورت برخورد قاطعانه قوه قضائیه و معاونت مطبوعاتی

کاریکاتور روزنامه آرمان در دستور کار کمیسیون فرهنگی/ ضرورت برخورد قاطعانه قوه قضائیه و معاونت مطبوعاتی

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بعد از تعطیلات باید ببینیم کمیسیون فرهنگی چه برخوردی با روزنامه آرمان خواهد داشت، البته من در این جهت موضع‌گیری را الان داشتم ولی قوی‌تر از این برخورد را در کمیسیون فرهنگی خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم در مورد کاریکاتور توهین‌آمیز روزنامه آرمان امروز به نیروهای مقاومت فلسطین گفت: در داخل کشور شاهد نوعی حرکت‌هایی در قالب تقدس زدایی‌هایی هستیم، زیرا چندی قبل روزنامه بهار علیه امیرالمومنین علی (ع) مطالبی را منتشر کرد و به دنبالش نیز روزنامه قانون مطالبی را علیه حضرت زهرا (س) و حکم شرعی قصاص منتشر کرد و از سوی دیگر نیز برخی مجلات هم جانشین مجلات کیان دوران دوم خرداد شدند و در مقالاتشان مباحثی را همسو با مجله کیان آن دوران مطرح می‌کنند.

وی افزود: البته این مسئله جدید نیست و چندی قبل هم یکی از همین روزنامه‌های همسو با این جریان کاریکاتور یکی از علما را کشیدند و به تمسخر گرفته بودند. امروز هم در مقابل قدرت مقاومت که چشم جهانیان را در مقابل تهاجمات جنایاتکار اسرائیل غاصب و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، گرگ خیره کرده است، بعضی افراد در دو حالت با این جریان مقابله می‌کنند؛ یک حالت این است که برخی جاهلانه حرکتی را انجام می‌دهند و برای اینکه ضعف نیروی مقاومت را نشان بدهند کاریکاتوری را علیه مقاومت می‌کشند و حالت دوم این است که برخی عالمانه و مذدورانه این عمل را انجام می‌دهند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در شرایط کنونی نمی‌توانیم بپذیریم که روزنامه آرمان جاهلانه چنین حرکتی را انجام داده است، اظهار داشت: این‌ها می‌دانند در چه شرایطی قرار گرفتیم و این نوع کاریکاتورها می‌تواند به نفع اسرائیل تمام شود، بنابراین برخورد با مدیریت این روزنامه‌ها باید از ناحیه قوه قضائیه با قاطعیت صورت بگیرد زیرا مسئله ساده‌ای نیست.

حجت‌الاسلام سالک خاطر نشان کرد: الان ما در شرایطی هستیم که حضرت امام (ره) بیش از 70 سال است که برای حمایت از مردم فلسطین فریاد می‌زدند و 36 سال است که ملت ایران روزهای قدس را با قدرت برگزار می‌کنند، بنابراین این نوع حرکت‌ها نه تنها توهین به نیروهای مقاومت فلسطینی است بلکه توهین به ملت ایران هم هست، زیرا ملت ما از نیروهای مقاومت فلسطینی حمایت می‌کنند و این مسئله قابل گذشت نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه در حال حاضر مجلس تعطیل است و انشاءالله بعد از تعطیلات باید ببینیم کمیسیون فرهنگی چه برخوردی با روزنامه آرمان خواهد داشت، تصریح کرد: البته من در این جهت موضع‌گیری را الان داشتم ولی قوی‌تر از این برخورد را در کمیسیون فرهنگی خواهیم داشت.

وی افزود: اولاً از هیئت نظارت بر مطبوعات توقع داریم برخورد با این روزنامه را با سرعت انجام دهد و ثانیا قوه قضائیه نیز باید با این روزنامه برخورد کند، زیرا مسئله ساده‌ای نیست که بخواهیم به سادگی از آن عبور کنیم.

انتهای پیام/

 

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon