مؤمنی: تردد در جاده‌های کشور ۱۴ درصد بیشتر از ایام نوروز بوده است


مؤمنی: تردد در جاده‌های کشور 14 درصد بیشتر از ایام نوروز بوده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه تردد در جاده‌های کشور ۱۴ درصد بیشتر از ایام نوروز بوده است، گفت: ۲۰ درصد سفرها در این ایام به استان‌های مازندران‌، گیلان، خراسان‌رضوی، قم و فارس انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در حاشیه بازدید از جاده‌های گلستان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در عید فطر امسال تردد در جاده‌های کشور 14 درصد بیشتر از ایام نوروز بوده است.

وی افزود: 20 درصد سفرها در این ایام به استان‌های مازندران‌، گیلان، خراسان‌رضوی، قم و فارس انجام شده و این استان‌ها پرتردد‌ترین محورها را داشته‌اند.

مؤمنی گفت: پیش‌بینی می‌شود موج بازگشت سفرها از صبح امروز آغاز و تا شنبه نیز ادامه یابد.

مسافران آخر وقت جمعه را برای بازگشت از سفر در نظر نگیرند

رئیس پلیس راهور ناجا بهترین زمان برای بازگشت را صبح پنج‌شنبه و صبح جمعه اعلام کرد و از مردم خواست آخر وقت جمعه را برای بازگشت در نظر نگیرند تا با ترافیک برخورد نکنند.

وی از هم‌وطنان خواست زمان بازگشت خود را مدیریت کنند و با صبوری و رعایت قوانین سفر ایمنی برای خود و دیگران به وجود آورند.

سردار مؤمنی همچنین از کاهش  چشمگیر حجم تصادفات در کشور در این مدت خبر داد و علت آن را کاهش سرعت متوسط و حجم بالای ترافیک در این مدت دانست.

وی با اشاره به اینکه جاده‌های شمال به‌عنوان یک معبر درون‌شهری محسوب می‌شوند و همیشه شلوغ و پرترافیک است، از مسئولان خواست شرایط را برای تکمیل آزادراه شمال ایجاد و با اختصاص منابع مالی جاده‌های هراز و چالوس را برای سفرهای ایمن آماده کنند.

25 میلیون نفر در مناطق شمالی و جنوبی رشته کوه البرز زندگی می‌کنند

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: حدود 25 میلیون نفر در مناطق شمالی و جنوبی رشته کوه البرز زندگی می‌کنند که به‌دلیل فراهم نبودن شرایط بزرگراهی در این مناطق در ایام تعطیل برای مردم منطقه مشکلاتی را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس راهور کشور تصریح کرد: گلستان هم به‌عنوان معبر ورودی سفرها و هم به‌عنوان مقصد است و با اینکه آمار تصادفات 16 درصد در 4 ماه نخست امسال در گلستان کاهش یافته اما گلستان در تصادفات موتور سواران جزو استان‌های نخست کشور است‌.

انتهای پیام/آ*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon