تصویب طرح نحوه ابطال آرای انتخابات افغانستان؛ روند بازشماری از شنبه آغاز می‌شود

تصویب طرح نحوه ابطال آرای انتخابات افغانستان؛ روند بازشماری از شنبه آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اشاره به توافقات انجام گرفته در مورد روند بازشماری آرای انتخابات این کشور، گفت: طرح نحوه ابطال آرای انتخابات تصویب شده و روند بازشماری از شنبه آغاز می‌شود.

به گزارش گروه بین‌االملل خبرگزاری تسنیم، «احمد یوسف نورستانی» رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در نشست خبری مشترک با «یان کوبیش» نماینده سازمان ملل در افغانستان گفت: طرح نحوه ابطال آرای انتخابات تصویب شده و روند بازشماری از شنبه آغاز خواهد شد.

نورستانی افزود: «عبدالله عبدالله» و «اشرف غنی احمدزی» کاندیداهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مورد نحوه بازشماری و چگونگی ابطال آرا به توافق رسیده‌اند.

وی اظهار داشت: پس از ساعت‌ها گفت‌وگو با تیم‌های اصلاحات و همگرایی به رهبری عبدالله و تحول و تداوم به رهبری احمدزی با حضور سازمان ملل متحد توافق نهایی در مورد نحوه بازشماری آرا انجام شد.

به گفته رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تیم‌های بازشماری آرا در 2 شیفت کاری با 100 درصد ظرفیت مشغول به کار خواهند شد.

از سوی دیگر، یان کوبیش نماینده سازمان ملل در امور افغانستان نیز در این نشست مشترک خبری اظهار داشت: در مورد نحوه بازشماری و ابطال آرا توافق صورت گرفته است بنابراین روند بازشماری از روز شنبه (11 مرداد) از سر گرفته می‌شود.

کوبیش روز گذشته نیز در دیدار با نورستانی گفت بود که پذیرش معیارهای ارائه شده برای ابطال آرای تقلبی به این معناست که اکنون، چارچوب قانونی برای بررسی آرای ریاست جمهوری کامل شده است و بر اساس این معیارها، آرای تقلبی باطل و آرای دیگر بازشماری شود که موجب شفافیت در روند بررسی آرا می باشد.

این تلاش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که روند بازشماری و ابطال آرا در نتیجه اختلافات ستادهای انتخاباتی عبدالله و احمدزی برای سومین بار متوقف شد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان