گنبد بقعه بی‌بی نجمه(س)، نگین فیروزه آسمان سربیشه+ تصاویر

گنبد بقعه بی‌بی نجمه(س)، نگین فیروزه آسمان سربیشه+ تصاویر

خبرگزاری تسنیم: امامزاده بی‌بی نجمه خاتون(س) در فاصله ۲۲ کیلومتری غرب بشرویه در روستای مجد محیط دلنشینی برای سیاحت و زیارت مسافران و گردشگران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، امامزاده بی‌بی نجمه خاتون(س) از بقاع متبرکه شاخص شهرستان بشرویه است که در ایام تعطیلات و آخر هفته زائران و گردشگران زیادی را برای زیارت به این مکان مقدس جذب می‌کند.

بقعه امامزاده بی‌بی نجمه خاتون(س) در جوار درخت سرو بلند قامت و چشمه‌ای جاری محیط دلنشینی برای سیاحت و زیارت مسافران و گردشگران است و وجود اراضی کشاورزی پلکانی و باغ‌های میوه با آب و هوای مطلوب به این بقعه جلوه‌ای زیبا بخشیده است.

نسب امامزاده بی‌بی نجمه خاتون(س) با 24 واسطه به امام سجاد(ع) بر می‌گردد که بقعه این امامزاده در فاصله 22 کیلومتری غرب بشرویه در روستای مجد از توابع بخش ارسک قرار دارد.

ضریح بقعه متبرکه بی‌بی نجمه خاتون(س) از جنس مهربانی و با گنبدی فیروزه‌ای از فاصله دور خودنمایی می‌کند.

این بقعه متبرکه دارای امکاناتی شامل آب، برق، سرویس بهداشتی، فضای سبز، یک زائرسرا، پارکینگ خودرو، محل بازی کودکان، انبار برای تأمین نیازهای مسافران همچون فرش، ظروف، چادر مسافرتی و بخش فرهنگی، قرآنی است.

در سه طرف این امامزاده سکوهای سیمانی برای اتراق زائران و مسافران که با سیستم نورپردازی مناسب و فضای سبز تعبیه شده است، وجود دارد تا مسافران و زائران لحظات آرام‌بخشی را در جوار بقعه سپری کنند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon