وزارت صنعت از واردات برنج جلوگیری کند


وزارت صنعت از واردات برنج جلوگیری کند

خبرگزاری تسنیم: استاندار گیلان با تصریح بر اینکه برنجکاران امسال با زحمت و کوشش طاقت فرسا خشکسالی را پشت سرگذاشتند، گفت:وزارت صنعت از واردات برنج جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمدعلی نجفی ظهر امروز در نشست مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه واردات بی‌رویه برنج ضربه سنگینی به کشاورزی برنج است، اظهار کرد: وزارت صنعت از واردات برنج همزمان با فصل برداشت برنج داخلی جلوگیری کند.

وی با اشاره به اینکه توجه به مسائل کشاورزی گیلان از محور های اصلی مورد بحث در این نشست است، افزود: از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم با عدم واردات برنج در زمان برداشت از برنجکاران سخت کوش استانهای شمالی حمایت کند.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه برنجکاران امسال با زحمت و کوشش طاقت فرسا خشکسالی را پشت سرگذاشتند، گفت‌: انتظار کشاورزان استان‌های شمالی این است که زمینه ای فراهم شود تا بتوانند حاصل دست رنج خود را با کمترین دغدغه بفروشند.

نجفی با بیان اینکه در نشست مجمع نمایندگان در مورد تکمیل طرح های بزرگ استان وآمایش سرزمینی نیز تبادل نظر شد به تدوین برنامه  ششم توسعه اشاره و خاطرنشان کرد: بررسی اولویت های گیلان در این برنامه از محورهای دیگر نشست با نمایندگان است.

وی با تأکید بر ضرورت بررسی برنامه‌های پیشنهادی گیلان در بودجه ی سال 94، تصریح کرد: باید سهم گیلان را در بودجه 94 افزایش دهیم.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان گیلان نیز با اشاره به اینکه تعامل کنونی بین نمایندگان و استاندار کم نظیر است گفت: فضای بازی که در استان توسط استاندار گیلان برای کار و تلاش و تعامل ایجاد شده است فرصتی کم نظیر برای توسعه گیلان است.

حمید رضا خصوصی افزود: در نشست مجمع نمایندگان با استاندار همچنین در مورد ادامه ی برگزاری نشست های تخصصی با وزراء، تقویت کارگروه های اشتغال و سرمایه گذاری‌، جلوگیری از وارادات برنج در فصل برداشت‌، تکمیل طرح های نیمه تمام و حمایت از کشاورزان و سرمایه گذاران بررسی شد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon