۶۹ درصد از کانون‌های فرهنگی هنری زنجان در روستاها تشکیل شده است


69 درصد از کانون‌های فرهنگی هنری زنجان در روستاها تشکیل شده است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کانون مساجد استان زنجان از وجود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سراسر استان زنجان خبر داد و گفت: ۶۹ درصد از کانون‌های زنجان در روستاها تشکیل شده است.

مرتضی مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با هدف توزیع و گسترش فرهنگ و هنر در سراسر استان و به ویژه مناطق محروم ایجاد می‌شود که 69 درصد از آنها در روستاها و مابقی در شهرهای استان تشکیل شده است.

وی با اشاره به آمار شرکت کنندگان در کلاس‌ها و دوره‌های فرهنگی هنری افزود: بیشتر شرکت کنندگان در دوره‌ها را روستائیان تشکیل می‌دهند که با وجود تعداد کانون‌های موجود این امر قابل انتظار بوده ولی با این وجود استقبال روستاییان از کلاس‌ها خیلی بیشتر است.

رئیس کانون مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: فرم‌هایی برای ثبت نام از علاقه‌مندان شرکت کننده در کلاس‌ها تعبیه و برای ثبت نام از متقاضیان در اختیار مساجد سراسر استان قرار داده شده که آمار شرکت کنندگان نیز از روی این فرم‌ها قابل رویت بوده و نشان از نوع و چگونگی فعالیت کانون‌های مساجد در استان است.

وی با اشاره به تشکیل کانون‌های روستایی تصریح کرد: برای تشکیل کانون‌ها اولویت کار با روستاها است که با وجود محدودیت امکانات در روستاها اقدام به تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری کردیم که این امر نتایج مبثی در راستای آموزش و فعالیت‌های فرهنگی هنری را منجر شد.

مقدمی با توجه به اهمیت سطح آموزش در کانون‌ها عنوان کرد: با وجود اینکه هجمه‌های فرهنگی روز به روز گسترده‌تر می‌شوند نیاز است که در امر آموزش بیشتر به کیفیت توجه شود تا نوک پیکان به سمت پایین نیاید و سطح آموزش ارتقاء پیدا کند.

وی از اقدامات ستاد عالی کانون‌های مساجد گفت: برای شناسایی مناطق محروم در سطح کشور که بیشتر آنها را روستاها شامل می‌شود ستادی با عنوان ستاد عالی کانون‌های مساجد ایجاد شده است که کانون‌های فرهنگی هنری روستاها عامل توسعه فرهنگ و هنر و در برخی موارد آموزش در آن مناطق هستند.

رئیس کانون مساجد استان زنجان ابراز کرد: کنگره نخبگان روستایی سالانه در شهر مشهد مقدس برای افزایش توانایی، استعداد و ظرفیت‌های نوجوانان و جوانان دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند که در این دوره‌ها در مورد سبک زندگی اسلام، کار در فضای مجازی و غیره مباحثی ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: عمدتا کسانی که برای شرکت در دوره‌های کنگره نخبگان انتخاب می‌شوند از قشر نوجوان وجوان ساکن خود روستاها هستند که پس از پایان دوره‌ها نیز به روستاها برمی‌گردند تا آنچه آموزش دیده‌اند را در دوره‌های آموزشی کانون‌ها به شرکت کنندگان در دوره‌ها آموزش دهند که با این کار استعدادهای بسیاری از جوانان و نوجوانان روستایی شناسایی و شکوفا می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon