مراکز پرورش ماهی در ساحل بوشهر راه‌اندازی می‌شود


مراکز پرورش ماهی در ساحل بوشهر راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار بوشهر گفت: برای افزایش بهره‌وری از اراضی پرورش میگو طرح مطالعاتی پرورش ماهی در این اراضی در دستور کار قرار گرفته که با اتمام این طرح مراکز پرورش ماهی در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با مسئولان استان بوشهر با اشاره به تعاملات و هماهنگی لازم با نیروگاه اتمی بوشهر اظهار کرد‌: این مرکز صنعتی و انرژی دارای آثار مهم و مثبتی برای توسعه استان دارد به‌گونه‌ای که از هم اکون برای ایجاد دانشکده مهندسی هسته‌ای برنامه‌ریزی شده است.

وی از راه‌اندازی مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای تربیت نیروهای ماهر نیروگاه اتمی بوشهر خبرداد وگفت: این مرکز با انعقاد تفاهم‌نامه سازمان انرژی اتمی ایران با استانداری بوشهر اجرایی می‌شود و جوانان متقاضی اشتغال می‌توانند از این ظرفیت برای فعالیت در نیروگاه اتمی بوشهر استفاده کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه 430 هکتار از اراضی اطراف نیروگاه اتمی بوشهر جنگل‌کاری می‌شود افزود: سرمایه‌گذار این طرح برای راه‌اندازی کارخانه تولید چوب برنامه‌ریزی کرده است که آب موردنیاز این این طرح از پساب فاضلاب بوشهر تامین می‌شود.

سالاری با بیان اینکه ظرفیت تولید پرورش میگو در استان تا یکسال آینده به دو برابر می‌رسد گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده اراضی ساحلی پرورش میگو افزایش می‌یابد و تا سال آینده تولید میگو در استان بوشهر به دو برابر ظرفیت فعلی می‌رسد.

وی با بیان اینکه بیش از 7 ماه از سال اراضی پرورش میگو بلااستفاده است گفت: برای افزایش بهره‌وری از این اراضی طرح مطالعاتی پرورش ماهی در این اراضی در دستور کار قرار گرفته است تا از این ظرفیت برای توسعه فعالیت‌های آبزی پروری استفاده شود.

استاندار بوشهر از افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه خلیج فارس بوشهر خبرداد و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه خلیج فارس بوشهر نسبت به گذشته هیچ تفاوتی نکرده و این در حالی است که ضمن راه‌اندازی 50 دانشگاه جدید ملی، ظرفیت  پذیرش دانشجو در دانشگاههای سراسر کشور افزوده شده است.

سالاری بااشاره به اجرایی نشده مصوبه تاسیس دانشگاه صنعتی بوشهر گفت: این مصوبه باید اجرایی شود و دانشگاه صنعتی دربوشهر تاسیس و راه‌اندازی شود.

وی با بیان اینکه درآینده نزدیک خبرهای اجرایی شدن آزاد راه بوشهر- اتصال بوشهر به خط ریلی به سمع مردم استان بوشهر رسانده می‌شود گفت: با وحدت و همدلی که میان امام جمعه، مسئولان و مردم برقرار است توسعه در استان بوشهر بدون وقفه شتاب گرفته است که هر روز شاهد خبرهای جدیدی از توسعه استان هستیم.

استانداربوشهر با قدردانی از تعامل نماینده ولی فقیه در استان بوشهر،  برتحقق خواسته‌ها و برنامه‌های امام جمعه بوشهر تاکید کرد و گفت: در استان بوشهر تمامی مسئولان شبانه‌روز پر تلاش در راه توسعه استان فعالیت می‌کنند و هیچ کارشکنی به حمدالله در استان بوشهر در هیچ عرصه‌ای مشاهده نمی‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon