سقز با کمبود امکانات و فضاهای ورزشی اختصاصی بانوان مواجه است


سقز با کمبود امکانات و فضاهای ورزشی اختصاصی بانوان مواجه است

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شهرستان سقز با اشاره به کمبود امکانات و فضاهای ورزشی اختصاصی به بانوان در سقز گفت: از آنجا که بانوان نقش مهمی در کانون خانواده و در تربیت فرزندان دارند، توجه به ورزش و تفریح آنان در راستای زندگی بهتر، امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سقز، نادر فخری ظهر امروز در جریان بازدید از فضاهای سبز شهر سقز بر راه اندازی پارک بانوان این شهر تاکید کرد.

وی با اشاره به کمبود امکانات و فضاهای ورزشی اختصاصی به بانوان در سقز گفت: از آنجا که بانوان نقش مهمی در کانون خانواده و در تربیت فرزندان دارند، توجه به ورزش و تفریح آنان در راستای زندگی بهتر، امری ضروری است.

فرماندار سقز تصریح کرد: ایجاد فضاها و پارک های مخصوص بانوان که در آن بتوانند به تفریح و سرگرمی بپردازند دو سالی است در دستور کار قرار گرفته است که باید در آماده سازی آن، امنیت اجتماعی، محصور بودن و مشرف نبودن ساختمان های اطراف به پارک زنان در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه، هدف اصلی برنامه ریزی شهری، سلامت، آسایش و زیبایی است گفت: مکان یابی فضای سبز شهری نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر محیط شهری سهم زیادی در مطلوب شدن فضا از نظر شهروندان دارد.

فخری افزود: پارک‌های شهری دارای نقش اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی هستند و در عین حال شاخصی برای ارتقای کیفیت فضای زندگی و توسعه جامعه محسوب می‌شوند.

شهردار سقز هم در این بازدید گفت: پارک‌های شهری بخشی از فضاهای سبز عمومی‌اند که علاوه بر دارا بودن جنبه‌های تفریحی و فرهنگی و زیست محیطی، جنبه خدمات دهی به مناطق مختلف شهر را نیز دارند.

ضیاالدین نعمانی با بیان اینکه، پارک‌های شهری به عنوان یکی از مهم‌ترین فضاهای عمومی خدماتی شهر نقش زیادی در ارتقای شرایط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیست محیطی نواحی شهری دارند، گفت: این فضاها به موازات رشد و متراکم شدن نواحی شهری در جوامع مختلف مورد توجه قرار گرفته‌اند و راهبردهای گوناگونی برای مکان‌یابی و توزیع مناسب آنها در محیط‌های شهری ابداع و به کار گرفته شده است.

وی درباره احداث پارک بانوان گفت: ایجاد مکان‌های مناسب برای ورزش و تفریح، در جهت سالم نگه داشتن سلامتی انسان و در دسترس بودن فضاها برای همه ساکنان شهر به وجود آورده محیط‌های آرام در شهر می‌تواند به عنوان عاملی مهم در جهت سلامتی اجتماعی و روانی عمل کند

شهردار سقز گفت: برنامه ریزی برای توسعه زیربنایی، پایدار و هدفمند فضای سبز شهری یکی از اصلی‌ ترین سیاست های راهبردی مدیریت شهری است که شهرداری سقز در این راستا گام بر می‌دارد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon