۳۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور به سیستم کنترل هوشمند مجهز می‌شوند


30 هزار کیلومتر از راه‌های کشور به سیستم کنترل هوشمند مجهز می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راهور ناجا از تجهیز ۳۰ هزار کیلومتر از راه‌های کشور به سیستم کنترل هوشمند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سردار اسکندر مومنی ظهر امروز در جلسه با فرماندهان ارشد انتظامی، پلیس راه و روسای اورژانس، هلال‌احمر و راهداری گلستان، اظهار کرد: مسیر مشهد، گرگان، ساری، رشت، اردبیل و تبریز جزء چهار اولویت نخست ما است.

وی با اشاره به تقویت روشنایی راه‌ها و توجه به دوربرگردان‌ها، افزود: تلاش داریم امکانات و تجهیزاتی که مربوط به راهنمایی و رانندگی در استان گلستان است را به صورت ویژه تقویت کنیم.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اصل جداسازی به عنوان مهم‌ترین عامل در کاهش تصادفات تصریح کرد: با این کار می توانیم حجم زیاد حوادث جاده‌ای را کاهش دهیم؛ ایجاد مسیر‌های رفت و برگشت جداگانه به ویژه در محل‌های پر حادثه که شناسایی شده، می‌تواند کمک زیادی در کاهش حوادث کند.

وی افزود: در گلستان بیش از 70 درصد کشته‌ها مربوط به موتورسوارها و عابرین بوده در حالی‌که این میانگین در کشور حدود 43 درصد است.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم، اظهار کرد: استفاده از پل گذرگاه‌های عبور عابر پیاده، پل‌های هوایی و عبور و مرور در محل های تعیین شده برای عابر پیاده می‌تواند در کاهش این سوانح تاثیرگذار باشد.

مومنی درباره روشنایی معابر گفت: در راه‌هایی که روشنایی وجود نداشته بعد از به وجود آمدن روشنایی تصادفات کاهش چشم‌گیری داشته‌ایم؛ قطعا منابعی را در این مورد با توجه به اینکه جاده‌های گلستان پر تردد است، به صورت ویژه اختصاص می‌دهیم.

وی با اشاره به نصب تابلوهای حادثه خیز در راه های گلستان گفت: نصب این تابلوها در میان انبوه تابلوهای تبلیغاتی و راهنمایی و رانندگی به صورت برجسته می‌تواند در هوشیاری و توجه بیشتر رانندگان کمک کند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: کمک و همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های وابسته به کاهش تصادفات سبب می‌شود هم پوشانی خوبی در کل کشور ایجاد شود تا در آینده شاهد تلفات کمتری در سوانح جاده ای باشیم.

مومنی گفت: امروزه در دنیا مسئله ترافیک جزء دغدغه‌ها و چالش‌های اصلی همه ملت‌ها است و در کشور ما هم حساسیت بالایی در این زمینه وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه در سال 1385 میزان تلفات جاده‌ای 28 هزار نفر بوده و پارسال این میزان به 18 هزار نفر کاهش یافته است، گفت: همه دستگاه‌ها باید تلاش کنند تا حوادث جاده‌ای به حداقل ممکن برسد.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: این در حالی است که خودروها در این سال‌ها افزایش داشته و نشان می‌دهد ما در مسیر درستی قرار داریم اما بازهم نیاز به کارهای بیشتری با همکاری و هماهنگی همه جانبه داریم.

مومنی اظهار کرد: موضوع ترافیک یک موضوع بین‌بخشی و چند متغیره بوده و نیاز است که همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند.

وی با اشاره به اینکه 4 مولفه نقش بیشتری در سوانح جاده‌ای دارد، افزود: انسان، راه، وسایل نقلیه و امداد نجات و درمان نقش هم افزایی در بروز سوانح جاده ایی دارند.

انتهای پیام/ آ

اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon