۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز امسال در مدارس کشور تحصیل می‌کنند


12.5 میلیون دانش‌آموز امسال در مدارس کشور تحصیل می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: وزیر آموزش و پرورش در لاهیجان با بیان اینکه ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز امسال در مدارس کشور تحصیل می‌کنند، گفت: بالاترین سرمایه‌گذاری در کشور در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان، علی‌اصغر فانی ظهر امروز در نشست هم اندیشی با فرهنگیان شرق گیلان، اظهار کرد: معلمان دارای جایگاه رفیعی در نظام آموزش و پرورش کشور هستند.

وی با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش در توسعه کشور، افزود: دانش آموزانی که امروز در مدارس زیر دست معلمان تربیت می‌شوند گردانندگان اصلی آینده کشور هستند‌.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رتبه بندی معلمان، توسعه مشارکت، ساماندهی منابع انسانی و ارتقا کیفیت بهره‌وری از اولویت‌های برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است، گفت: رویکرد فرهنگی آموزش و پرورش تقویت می‌شود.

فانی تصریح کرد: توسعه مشارکت معلمان، دانش‌آموزان و اولیا، ساماندهی نیروهای سازمانی، ارتقای مدیریت آموزشگاهی و عملیاتی کردن بودجه امسال ‌پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه 12.5 میلیون دانش‌آموز امسال در مدارس کشور تحصیل می‌کنند، گفت: بالاترین سرمایه‌گذاری در کشور در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه توسعه مشارکت به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: شاهد رشد 26 درصدی توسعه مشارکت نسبت به سال گذشته هستیم.

فانی با بیان اینکه اگر گشایشی در وضعیت اقتصادی دولت اتفاق بیفتد وضعیت آموزش وپرورش نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: امیدواریم بودجه آموزش و پرورش افزایش یابد.

وی با تصریح بر اینکه در سال گذشته 12.5 درصد بیشتر از بودجه مصوب اعتبار گرفتیم، افزود: 99 درصد این اعتبار حقوق معلمان بوده است.

وزیر آموزش و پرورش  گفت: آمادگی تکمیل و بهره‌برداری ازپرژه‌های بالای 50 درصدی را با کمک خیران مدرسه‌ساز داریم.

فانی با تأکید بر احیای قانون شوراهای آموزش و پرورش، گفت: از ظرفیت خالی قانون شوراها توانستیم استفاده کنیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon