مراسم یادبود سردار بلندکیش در تهران برگزار می‌شود


مراسم یادبود سردار بلندکیش در تهران برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مراسم ختم جانباز رزمنده سردار سرتیپ دوم پاسدار فرخ بلند کیش نخستین فرمانده سپاه انزلی فردا در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مراسم ختم جانباز رزمنده سردار سرتیپ دوم پاسدار فرخ بلند کیش در روز جمعه دهم مرداد ماه از ساعت 18 تا 19.30 عصر در مسجد نورواقع در میدان فاطمی برگزار می‌شود.

در اطلاعیه صادره به همین منظور آمده است: بدینوسیله از دوستان و همرزمان آن مرحوم در خواست می‌شود برای همدردی با بازماندگان و تلاوت آیات الهی برای شادی روحش  حضور بهم رسانید.

به گزارش تسنیم، سردار فرخ بلند کیش در سال 57 با ورد به سپاه به مبارزه با گروهک‌های ضد انقلاب پرداخت. اولین مسؤلیت او فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بندرانزلی در استان گیلان بود و در همین مسئولیت بود که حوادث سال 58 توسط گروهک‌های ضد انقلاب چپ و مارکسیست با حمایت منافقین و پشتیبانی سایر گروهک‌های ضد انقلاب در شهرستان انزلی بوجود آمد.

سردار بلند کیش فرماندهی سپاه رشت و ناحیه شش گیلان و همچنین ریاست ستاد سپاه گیلان را نیز در بحبوحه فعالیت گروهک‌های ضد انقلاب در جنگل و دوران دفاع مقدس مردم ایران بر عهده گرفت.

او مسئولیت‌هایی را در برنامه و بودجه، سپاه منطقه 3 گیلان و مازندران، جانشینی حفاظت اطلاعات ستادکل نیروهای مسلح، نیروی هوایی سپاه، ریاست ستاد سپاه حفاظت انصار، رئیس ستاد گردان‌های فجر پدافند و همچنین مسؤلیت در ستاد مشترک سپاه از جمله معاون فرهنگی سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه را بعهده گرفت. آخرین مسؤلیتش نیز دبیری هیات رزمندگان گیلانی مقیم تهران بود.

او هم در صحنه مبارزه علیه ضد انقلاب و هم در هشت سال دوران دفاع مقدس مجروح و به مقام رفیع جانبازی نائل شد. سردار فرخ بلند کیش بعد از تحمل سه ماه رنج بیماری در روز یکشنبه، 5 مرداد ماه 93 همزمان با 29 ماه مبارک رمضان دار فانی را وداع گفت و به دیدار یاران شهیدش شتافت.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon