رشد ۱۱ درصدی اهدای خون در کرمان


رشد 11 درصدی اهدای خون در کرمان

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در ۴ماه نخست امسال ۲۶هزار و ۱۵۱ واحد خون توسط کرمانی‌ها اهدا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۱۱ درصدی برخوردار است.

محمدرضا مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، اظهارکرد: نهم مرداد امسال مصادف با چهلمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران و روز ملی اهدای خون است.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال روز ملی اهدای خون «40سال همراهی، 40میلیون اهدای خون، تداوم بیکران زندگی است» افزود: دلیل انتخاب این شعار این است که در چهلمین سال تاسیس این سازمان حیاتی و مهم، شاهد 40 میلیون اهدای خون توسط مردم عزیز کشورمان هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان، تصریح کرد: از دستاوردهای مهم سازمان انتقال خون ایران در این مدت می‌توان به حذف خون جایگزین در کشور و دستیابی به اهدای خون صددرصد داوطلبانه و با نیت خیرخواهانه نام برد.

وی بیان کرد: از دستاوردهای دیگر این سازمان می‌توان دستیابی به اهدای مستمر به بیش از 50درصد نام برد که البته این شاخص در استان کرمان به 57 درصد رسیده است.

مهدی‌زاده با تاکید بر اینکه ارسال فرآورده پلاسما به خارج از کشور برای فرآوری و تامین فرآورده‌هایی همچون فاکتور 8 و 9 و البوین و IVIG از دیگر دستاوردهای این سازمان است،تصریح کرد: تهیه فراورده‌های نوین از جمله خون فیلتر شده و اشعه دیده، راه اندازی سیستم هموویژلانس (مراقبت از خون) در بیمارستان‌ها و استفاده از تجهیزات پیشرفته و به روز دنیا از جمله دیگر دستاوردهای این سازمان است.

وی افزود: تمام این دستاوردها سبب شده که خونی که در اختیار بیماران قرار می‌گیرد از سلامت بسیار بالایی برخوردار باشند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان، اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان امسال 6هزار و 573  واحد خون توسط مردم استان اهدا شده که رشد 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع خون‌های اهدایی در 4ماهه ابتدای امسال بیش از 60هزار واحد فرآورده مختلف خونی تهیه و در بیمارستان‌های استان کرمان توزیع شده است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon