ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در گناباد، قوچان و درگز

ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در گناباد، قوچان و درگز

خبرگزاری تسنیم: استاندار خراسان رضوی گفت: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی سبزوار، کاشمر، گناباد، قوچان و درگز در دولت به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان‌ در دیدار با مشاور ارشد رئیس جمهور و دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن استان در کریدورهای بین المللی و دسترسی آسان به کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای میانه از طریق منطقه ویژه سرخس و تامین مناسب زیر ساخت‌ها اعم از ریل، جاده، فرودگاه و اخذ مجوزهای لازم انتظار می‌رود به زودی طرح ارتقای منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی شرق کشور محقق شود.

وی افزود: بخشی از منطقه آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی شرق کشور در منطقه ویژه اقتصادی سرخس و قسمتی در فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد پیشنهاد شده است.

استاندار خراسان رضوی ابراز کرد: هشت منطقه ویژه اقتصادی در استان وجود دارد که در حال حاضر مناطق ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون فعال است و صادرات و واردات کالا از این مبادی صورت می‌گیرد.

رشیدیان خاطرنشان کرد: ایجاد مناطق ویژه اقتصادی سبزوار و کاشمر در دولت مصوب و مجوز آن از مجلس اخذ شده، همچنین ایجاد مناطق ویژه اقتصادی در گناباد، قوچان و درگز نیز در دولت به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان عنوان کرد: وجود معادن غنی و سرشار، شکل گیری صنعت فولاد و صنایع پایین دستی و بالا دستی آن، فعالیت شش هزار واحد صنعتی با محوریت بخش خصوصی، تولید قابل توجه محصولات باغی، دامی و زراعی و استقرار صنایع تبدیلی از جمله مزایای منحصر به فرد خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: علی رغم ظرفیت‌های موجود در شرق کشور به لحاظ فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری، توجه به این منطقه مورد غفلت واقع شده است.

رشیدیان افزود: با توجه به نگاه دولت تدبیر و امید مبنی بر توسعه متوازن و عادلانه امکانات، انتظار می‌رود شاهد رونق هرچه بیشتر اقتصاد در شرق کشور با استفاده از مزیت‌های منطقه ای باشیم.

رشیدیان اظهار کرد: با توجه به وجود بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی، کادر پزشکی مجرب و کارآمد و تجهیزات به روز، زمینه برای توسعه توریست درمانی و گردشگری سلامت در استان فراهم است.

وی با اشاره به وجود بیش از 300 هزار دانشجو در استان گفت:این مهم نشان دهنده اهتمام جوانان به فراگیری علم و دانش، زمینه بسیار مطلوبی برای پرورش نخبگان است که امیدواریم بتوانیم با بهره گیری مناسب از این فرصت‌ها برای توسعه متوازن استان گام‌های اساسی برداریم و خراسان رضوی را به جایگاه واقعی خود درکشور برسانیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon