ابلاغ مصوبه عدم کسر حق بیمه از بن نقدی به تامین اجتماعی

ابلاغ مصوبه عدم کسر حق بیمه از بن نقدی به تامین اجتماعی

خبرگزاری تسنیم: معاون روابط کار مصوبه عدم کسر حق بیمه از بن نقدی کارگری به تامین اجتماعی را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، خرداد ماه سال جاری بود که اعلام شد طبق بخشنامه سازمان تأمین اجتماعی، به مبلغی که به عنوان بن خواروبار (حق بن) در فیش حقوقی کارگران با مبلغ 800 هزار ریال در ماه درج می‌شود، حق بیمه تعلق می‌گیرد و در واقع کارگران اندکی بیشتر حق بیمه خواهند پرداخت.اما مدتی کوتاه از این بخشنامه نگذشته بود که زمزمه هایی مبنی بر لغو این مصوبه در رسانه ها پیچید. ماجرا ازآنجا شروع شد که (17 تیرماه سال جاری )، شورای عالی کار پیشنهاد لغو کسر حق بیمه از بن کارگری را با رای قاطع و مثبت نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت تصویب کرده بود و این مسئله اعتراض های زیادی از جامعه کارگری را به همراه داشت.

تا جایی که برخی از تشکل‌های کارگری دست به کار برای ارسال نامه به وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شدند و بعضاً‌در مصاحبه های رسانه ای خود اعتراض خود را بیان کردند. این ماجرایی تا جایی ادامه داشت که محمدرضا بقاییان، عضو شورای عالی کار در مراسمی مجدداً‌ به همراه سایر کارگران اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردند و بیان کردند: جامعه کاگری با موضوع کسر شدن حق بیمه از مزایای بن کارگری مخالف هستند، چطور است که وزیر با پیشنهاد یک هفته ای کارفرمایان موافقت کرد اما طرح ساماندهی تسویه حساب های سفید امضا مدت‌ها به طول انجامید و در نهایت با بررسی در شورای سه جانبه ملی باز هم بی نتیجه به پایان رسید.

وی ادامه داد: نمایندگان کارگران اعتراض خود را مجددا اعلام کرده اند و محمد عطاردیان،دبیرکل کانون انجمن صنفی کارفرمایان ایران در واکنش به این اعتراض گفت، اگر کارگران تصور می‌کنند که این مساله به نفع آنها نیست و بهتر است که از مزایای بن نیز حق بیمه کسر شود حاضریم تا بار دیگر این موضوع را از طریق گفتگو با شرکای اجتماعی در جلسات شورای عالی کار مطرح کنیم.

به گزارش تسنیم، پس از هجمه انتقادهای نمایندگان و فعالان جامعه کارگری علاوه بر اینکه دبیر کل کانون انجمن صنفی کارفرمایان ایران اعلام کرد که مشکلی برای بازگشت این مسئله وجود ندارد و وزیر نیز قولی را در جلسات با تشکل های کارگری مبنی بر  بازنگری در این موضوع داده بودند باز هم توجهی به اعتراض ها نشد و روز گذشته مصوبه عدم کسر حق بیمه از حق بن کارگری بالاخره به تامین اجتماعی ابلاغ شد .

خلاصه اینکه انتقادهای کارگران به نتیجه نرسید و با ارسال نامه سید حسن هفده تن،  معاون روابط کار و زارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  مصوبه شورای عالی کار در خصوص عدم کسر حق بیمه از کمک هزینه اقلام خانوار به تامین اجتماعی ابلاغ شد.

به گزارش تسنیم، معاون روابط کار وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مصوبه یک دویست و سی و پنجمین جلسه شورای عالی کار در خصوص عدم کسر حق بیه از کمک هزینه اقلام خانوار (بن کارگری و خواربار ) را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کرد.

متن کامل این ابلاغیه به این شرح است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه