آموس: بیش از ۸۰ درصد ساکنان غزه به کمک‌ها دسترسی ندارند

آموس: بیش از 80 درصد ساکنان غزه به کمک‌ها دسترسی ندارند

خبرگزاری تسنیم: نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت بیش از ۸۰ درصد ساکنان غزه به کمک‌ها دسترسی ندارند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسکای نیوز، والری آموس در کنفرانسی خبری اعلام کرد بیش از 80 درصد ساکنان غزه به کمک‌ها دسترسی ندارند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های نوار غزه بر اثر حملات اسرائیل به طور کلی نابوده شده است تصریح کرد: هیچ جای امنی در غزه وجود ندارد و خسارات زیادی به شبکه آبرسانی غزه وارد شده و به دلیل ادامه خشونت‌ها امکان بازسازی وجود ندارد.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: تمامی طرف‌های درگیری در غزه باید به حقوق بشر احترام گذاشته و می‌بایست میان اهداف نظامی و غیرنظامی تفاوت قائل شوند.

آموس ضمن تاکید بر آتش بس برای رسیدن کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه گفت که ارتش اسرائیل معتقد است نیمی از مساحت نوار غزه از درگیری‌ها دور است.

وی افزود: اسرائیل بیمارستان‌ها و نیروگاه برق غزه را هدف قرار داده است. 24 مرکز بهداشتی به طور کامل یا بخشی از آن تخریب شده است.

آموس اضافه کرد: در حالیکه شمار زیادی از مجروحان در بیمارستان الشفای غزه بودند، مورد بمباران قرار گرفت.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه گفت: هیچ توجیهی برای اسرائیل وجود ندارد که خانه‌های غیرنظامیان در نوار غزه را هدف قرار می‌دهد.

قطع جریان برق به مدت چندین ساعت در طول شبانه روز زندگی روزمره مردم جنگ زده غزه به خصوص بخش خدمات رسانی شهرداری ها و آب رسانی به شهروندان را مختل کرده است.

بر اساس این گزارش، قطعی جریان برق باعث توقف پمپاژ آب از چاه ها و در نتیجه عدم آب رسانی به شهروندان شده است و به همین دلیل مردم برای تامین آب مورد نیاز خود مجبور شده اند با استفاده از گالن‌هایی آب مصرفی خود را از مساجد و مدارس و اماکن عمومی تامین کنند.

رژیم صهیونیستی در طول 24 روز گذشته از تجاوزات خود علیه مردم بی دفاع نوار غزه، روز گذشته نیروگاه برق غزه و مخازن سوخت را بمباران کرد و به این ترتیب درد و رنج شهروندان غزه را دو چندان نمود.

صهیونیست ها همچنین خطوط برق مواصلاتی بین مصر و اسرائیل که مناطق وسیعی از شهرهای نوار غزه را تغذیه می کردند، هدف قرار دادند.

بمباران تنها نیروگاه برق غزه و از کارافتادن آن، بیمارستان¬های غزه را که پذیرای هزاران زخمی حاصل از حملات اسرائیل است، در معرض خطری فراتر از فاجعه انسانی و درمانی قرار داده است.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان