دهلی‌نو: جاسوسی‌های آمریکا از هند کاملا غیرقابل قبول است

دهلی‌نو: جاسوسی‌های آمریکا از هند کاملا غیرقابل قبول است

خبرگزاری تسنیم: وزیر خارجه هند در کنفرانس مشترک خبری با جان کری با اشاره به جاسوسی‌های واشنگتن از این کشور گفت که جاسوسی‌های آمریکا برای هند کاملا غیرقابل قبول است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز، وزیر خارجه هند اعلام کرد که دهلی‌نو بحث‌ درباره فعالیت‌های نظارتی آمریکا در این کشور جنوب آسیایی را با جان کری وزیر خارجه آمریکا مطرح کرده است.

سوشما سواراج وزیر خارجه هند در کنفرانس خبری مشترک خود با وزیر خارجه آمریکا در دهلی‌نو در این رابطه گفت: بله من این موضوع (جاسوسی آمریکا) را با جان کری مطرح کرده‌ام و به وی گفته‌ام که این فعالیت‌ها (جاسوسی‌ها آمریکا) کاملا برای ما غیرقابل قبول است.

جان کری وزیر خارجه آمریکا نیز در پاسخ به این اظهارات وزیر خارجه هند گفت که آمریکا به احساسات طرف هندی احترام گذاشته و آن را درک می‌کند.

ماه گذشته دولت هند فرستاده آمریکا در این کشور را به دلیل اتهامات جاسوسی فراخوانده بود. هند در آن زمان یکی از دیپلمات‌های ارشد آمریکایی را فراخواند و از دولت آمریکا خواستار ارائه توضیحاتی درباره گزارشات منتشر شده مبنی بر جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از حزب ناریندا مودی، نخست‌وزیر این کشور در سال 2011 شد.

یک مقام رسمی هند به رویترز در این باره گفته بود: ما خواهان پاسخی دراین باره هستیم و درصورتی که این گزارشات صحیح باشد از دولت آمریکا خواستار تضمین بابت عدم تکرار آن هستیم.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا اقدام به جاسوسی از مقامات کشورهای مختلف کرده و شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان یکی از آنها بود.

جاسوسی آمریکا از کشورهای مختلف به شیوه‌های مختلف از قبیل پیگیری مکالمات تلفنی و ردیابی ایمیل کاربران اینترنتی صورت می‌گیرد و انتقاد بسیاری از مقامات را درپی داشته است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان