اذعان پنتاگون به جنایات صهیونیست‌ها در غزه/ نباید به اسرائیل مصونیت داد

اذعان پنتاگون به جنایات صهیونیست‌ها در غزه/ نباید به اسرائیل مصونیت داد

خبرگزاری تسنیم: وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که شمار تلفات غیرنظامیان در حمله اسرائیل به نوار غزه بسیار بالا بوده و از اسرائیل خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از جان غیرنظامیان انجام دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که تلفات غیرنظامیان در جنگ اسرائیل علیه نوار غزه "بسیار زیاد" بوده و از اسرائیل خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از جان غیرنظامیان در جریان عملیات‌های نظامی خود انجام دهد.

سرهنگ "استیو وارن" سخنگوی پنتاگون در کنفرانس خبری گفت: تلفات غیر نظامیان در غزه بسیار بالا بوده و این واضح است که اسرائیل باید اقدامات بیشتری برای حفاظت از جان غیرنظامیان انجام دهد.

همچنین روز پنجشنبه یکی از مقامات ارشد حقوق بشر سازمان ملل گفت که معتقد است اسرائیل در حملات خود علیه نوار غزه متعمدانه قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند و قدرت‌های جهانی باید اسرائیل را به دلیل جنایت جنگی احتمالی مورد حسابرسی قرار دهند.

"ناوی پیلای" کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر اعلام کرد: اسرائیل در نقض آشکار کنوانسیون ژنو، به خانه‌ها، مدارس، بیمارستان‌ها و تاسیسات سازمان ملل حمله کرده است.

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، افزود: بنابراین من می‌گویم که به نظر می‌رسد آنها در حال به چالش کشیدن، متعمدانه در حال به چالش کشیدن تعهداتی هستند که قانون بین‌الملل برای اسرائیل وضع کرده است.

پیلای ادامه داد: این دلیل آن است که دوباره و دوباره می‌گویم که نمی‌توانیم اجازه مصونیت بدهیم ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این بی‌مسئولیتی ادامه یابد.

وی همچنین از آمریکا، متحد اصلی اسرائیل، به دلیل عدم استفاده از نفوذش برای متوقف کردن کشتارها انتقاد کرد.

با گذشت 24 روز از تجاوز اسرائیل به نوار غزه هنوز چشم‌انداز روشنی برای آتش‌بس وجود ندارد و با تداوم حملات صهیونیست‌ها هر روز به شمار شهدا و زخمی‌ها افزوده می‌شود.

منابع فلسطینی گزارش دادند که در بیست و چهارمین روز تهاجم اسرائیل به نوار غزه، 47 فلسطینی به شهادت رسیدند و به این ترتیب شمار شهدا به 1422 نفر رسیده است.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت