رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از سمت خود کناره‌گیری کرد

رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از سمت خود کناره‌گیری کرد

خبرگزاری تسنیم: اریک کانتور از سمت خود به عنوان رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا کناره‌گیری کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از آسوشیتدپرس، اریک کانتور رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا از سمت خود کناره‌گیری کرد.

اریک کانتور جمهوری‌خواه استعفای خود به عنوان رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را به دلیل آن چیزی که وی کاهش نقش آمریکا در جهانی که مملو از بی ثبانی و ترور است، اعلام کرد.

وی گفت: زمانی که فکر می‌‌کنم در صورتی که ما عزم فولادی نداشته باشیم و در کنار کسانی که در کنار ما ایستاده‌اند نباشیم، در آن صورت جهان در 5 سال آینده برای ما و متحدانمان به چه صورتی در خواهد آمد، به خود می لرزم.

اگر چه کانتور در این سخن اسم "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا را نیاورده است اما به نظر می‌رسد اظهارات کانتور به سیاست خارجی دولت اوباما اشاره دارد.

وی در سخنانش به چالش‌ها در خاورمیانه و تنش‌ها با ایران و روسیه اشاره کرد و گفت که آمریکا باید ایجاد رهبری در خارج را اولویت خود قرار دهد.

کانتور در ماه ژوئن به طور غیر منتظره‌ای در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان از رقیب خود که از حزب تی‌پارتی است شکست خورد و بلافاصله اعلام کرد که در پایان ماه جولای از سمت خود به عنوان رهبر اکثریت مجلس سنا کناره‌گیری می‌کند.

کانتور که 51 سال دارد هفت دوره در مجلس نمایندگان آمریکا حضور داشته است و پیش از شکست از رقیب خود در انتخابات درون حزبی به عنوان جانشین احتمالی "جان بینر" رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به شمار می‌آمده است.

کانتور تا پیش از کناره‌گیری، بعد از جان بینر، فرد شماره 2 حزب جمهوری‌خواه آمریکا به شمار می‌آمد.

"کوین مک کارتی" نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا، جانشین کانتور به عنوان رهبر اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا خواهد شد.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان