سفر بیش از ۱ میلیون گردشگر در تعطیلات عید فطر به اردبیل


سفر بیش از 1 میلیون گردشگر در تعطیلات عید فطر به اردبیل

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: با ورود بیش از ۱ میلیون گردشگر به اردبیل در روزهای گذشته ۱۰۰ درصد مراکز اقامتی و اسکان مسافران و گردشگران در شهرهای مختلف تکمیل شده و جای خالی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یحیی نقی زاده شامگاه گذشته در نشست با مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل برای استفاده از ظرفیت مدارس برای اسکان مسافران اظهار کرد: بیشترین حجم مسافران در 2 روز گذشته به اردبیل و سرعین وارد شده و در کنار آن شهرهای مشگین شهر، نیر، نمین و خلخال نیز پذیرای هزاران گردشگر بوده اند که از اقسا نقاط کشور به این مناطق سفر کرده اند.

دبیر ستاد خدمات سفر گفت: در دور اول سفرهای تابستانی 3 میلیون گردشگر وارد اردبیل شده‌اند که پیش بینی می‌کنیم در  2 ماه مانده از تابستان این ظرفیت به 5 تا 7 میلیون نفر برسد.

وی با یادآوری از وجود 20 هزار تخت افامتی رسمی و غیر رسمی را در پذیرایی از گردشگران بیان کرد: ما علاوه بر کارهای نظارتی در تذکر بهداشتی به صاحبان آب‌های گرم و برخی ارائه کنندگان خدمات گردشگری سعی کردیم تا سهولت خاصی را در سفرهای تابستانی ایجاد کنیم.

نقی زاده از شکسته شدن رکورد ورود مسافران به اردبیل در نیمه اول امسال خبرداد و افزود: مسافران علاوه بر تخت های اقامتی در مساجد، سال‌های ورزشی، مدارس و بوستان ها و اقامتگاه های موقت اسکان داده شده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری اردبیل با یادآوری از توزیع مناسب سفر و حضور گردشگران در آب های گرم، مناطق تاریخی و مراکز فرهنگی مختلف، بیان کرد: سرعین، اردبیل و مشگین شهر رکورد دار حضور گردشگر در این تعطیلات عید فطر بوده اند.

در این نشست مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل از اسکان 19 هزار مسافر فرهنگی در بیش از 820 کلاس درس خبرداد.

سپهری با بیان این که کثرت حضور مسافران به حدی بود که سالن های ورزشی امام خمینی، شهدای دانش آموز، شهید دیرین، تختی، پهلوان رضازاده، 17 شهریور، حیاط مدارس و تالارهای خانه معلم به طور رایگان در اخیار میهمانان تابستانی قرار گرفت.

وی از رتبه سوم استان اردبیل در سطح ملی خبر داد و گفت: مهم ترین مأموریت خدمت گذاران و مسؤلان آموزش و پرورش خدمت بی منت و تأمین تسهیلات رفاهی برای معلمان است که در این ایام سعی داریم میزبان شایسته ای برای همکاران فرهنگی و سایر مسافران باشیم.

سپهری تصریح کرد: با افزایش چشمگیر و بی سابقه مسافران در استان اردبیل برای اولین بار همه کلاس های مجهز ستادهای اسکان نواحی و مناطق استان مملو از مسافران شده‌اند و ما حتی  در برخی از مناطق مجبور شدیم تا کلاس های بیشتری را تجهیز و راه اندازی کنیم.

به دنبال حجم زیاد مسافرت‌ها به مقصد اردبیل و سرعین، خیل مسافران و گردشگران حاضر در این مناطق در خوابگاه ها و سالن های ورزشی، مساجد و مراکز مختلف اسکان داه شدند که به نظر می رسد با آغاز بازگشت جمعی از این مسافران بعد از تعطیلات عید فطر، محورهای  برگشت اردبیل به آستارا و گردنه حیران، اردبیل به سرچم و اردبیل به تبریز پر ترافیک باشد که پلیس راه مقدمات لازم را پیش بینی کرده است که بر همین اساس پلیس راه اعلام کرد: با رانندگان قانون شکن و تخطی از سرعت مطمئنه و رانندگانی که مخاطره آمیز رانندگی کنند برخورد می شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon