ورودی پرونده‌های قضایی به دادگاه‌ها در اردبیل کاهش یافته است


ورودی پرونده‌های قضایی به دادگاه‌ها در اردبیل کاهش یافته است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کل دادگستری اردبیل گفت: : این کاهش با فعال شدن معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است و در مجموع میزان ورودی پرونده ها به شدت کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت الاسلام محمدعلی قاصدی شامگاه گذشته در نشست مشترک با فرماندهان نیروی انتظامی در اردبیل اظهار کرد:در دادگاه های خانواده نیز 70 درصد پرونده های مطرح در مورد طلاق و جدایی زوجین ریشه در سوء مصرف مواد مخدر دارد که اگر به صورت ریشه ای این معضلات برطرف نشود کشور ما و استان اردبیل در معرض آسیب جدی قرار می گیرند.

وی بالاترین پرونده های قضایی را مربوط به جرائم خشن و عمدی اعلام کرد و گفت: ما در وقوع این جرائم همواره رتبه های اول با دوم را به خود اختصاص می دهیم و در مراحل بعد نیز مواد مخدر به عنوان یک آسیب های جدی، زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها در اجتماع است.

قاصدی سیاست تشکیلات قضایی را کاهش جمعیت کیفری زندان و به حداقل آسیب های حوزه جرائم خشن اعلام کرد و افزود: ما به دنبال اجرای راهکارهای هستیم تا جایگزین های حبث در کاهش جمعیت کیفری را معرفی کرده به تقویت رفتارهای مسالمت آمیز و کاهش دعواها و خشونت های رایج کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری اردبیل با یاد کردن از نیروی انتظامی به عنوان ضابط و یار همراه دستگاه قضا در کنترل آسیب ها بیان کرد: اگر همکاری نیروی انتظامی نباشد دستگاه قضا نمی تواند با جرائم مختلف، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی برخورد کرده و با آن ها مقابله کند در حالی که جدیت و تلاش نیروی انتظامی در روان سازی بسیاری از کارها است.

وی با بیان وظیفه دستگاه قضا به عنوان رسیدگی به دعاوی مردم، افزود: دادگستری در احیای حقوق عامه مردم، کشف جرم و مجازات مجرمان و نظارت بر حسن اجرای قوانین در نهادهای مختلف و پیشگیری از وقوع جرم با پیشتازی عمل کرده است.

قاصدی به کاهش 10 تا 15 درصدی ورودی پرونده های قضایی به دادگاه ها در استان اردبیل خبر داد و گفت: این کاهش با فعال شدن معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم انجام شده است و در مجموع میزان ورودی پرونده ها به شدت کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری اردبیل تصریح کرد: ما به رغم کاهش قاضی و نیروی اداری، سرعت رسیدگی به پرونده ها را افزایش دادیم و تلاشمان بر کاهش اطاله دادرسی است تا بتوانیم آسیب ها را با دقت نظر بیشتر بر طرف کنیم.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon