افزایش ۴۶ درصدی واردات نفت اسار هند از ایران در نیمه نخست ۲۰۱۴

افزایش 46 درصدی واردات نفت اسار هند از ایران در نیمه نخست 2014

خبرگزاری تسنیم: واردات نفت اسار هند از ایران در نیمه نخست ۲۰۱۴ با افزایش ۴۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۲۶ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آمارهای مربوط به ورود تانکرها نشان می دهد که هرچند واردات نفت شرکت اسار اویل هند از ایران در 6 ماهه نخست امسال 46.5 درصد افزایش داشته، اما خرید نفت این شرکت از ایران در ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته 62.4 درصد کم شده است.
این شرکت پالایشگاهی بخش خصوصی هند در ماه ژوئن روزانه 52 هزار و 200 بشکه نفت از ایران خریداری کرد که نسبت به ماه می 48 درصد کاهش نشان می دهد. اسار در بازه زمانی ژانویه تا ژوئن، صادرات نفت خود از ایران را افزایش داد و به 126 هزار و 500 بشکه در روز رساند تا به دهلی نو کمک کند به هدف گذاری خرید روزانه 220 هزار بشکه نفت از ایران در سال مالی منتهی به 31 مارس دست یابد.
بر اساس آمارهای منابع تجاری، واردات نفت خام هند از ایران در نیمه نخست امسال و به دنبال انعقاد توافق موقت ژنو بین ایران و گروه 1+5 بر سر برنامه هسته ای این کشور، به میزان یک سوم افزایش یافت. توافق ژنو بخشی از تحریم ها علیه ایران را کاهش داد.
انتهای پیام/ 130

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه