طلای جهانی به ۱۲۸۳ دلار در هر اونس رسید

طلای جهانی به 1283 دلار در هر اونس رسید

خبرگزاری تسنیم: قیمت جهانی طلا در معاملات امروز بازار جهانی به ۱۲۸۳ دلار در هر اونس رسید که پایین ترین رقم در ۶ هفته اخیر است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که خوش بینی ناشی از آمارهای اقتصادی مثبت آمریکا جذابیت ایجاد شده در بازار طلا در نتیجه تنش های ژئوپلتیک را کاهش داده است، قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم 6 هفته اخیر رسید و در مسیر ثبت سومین هفته متوالی کاهشی قرار گرفت.
خوش بینی ناشی از مجموعه آمارهای اقتصادی آمریکا احتمالا افزایش خواهد یافت، زیرا آمار بازار کار آمریکا در ماه جولای نیز قرار است اواخر امروز منتشر شود. کارشناسان پیش بینی می کنند که نتایج این گزارش نیز بر تداوم روند رشد فرصت های شغلی در آمریکا صحه بگذارد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش یک درصدی در جلسه گذشته، امروز اندکی افزایش یافت و به 1283 دلار رسید. قیمت طلا در روز پنجشنبه به 1280 دلار و 76 سنت رسید که پایین ترین رقم از 19 ژوئن تاکنون بود.
قیمت طلا پس از پشت سر گذاشتن بیشترین کاهش ماهانه در ماه جولای در طی سال جاری، در مسیر کاهش 2 درصدی در هفته جاری قرار گرفته است. ثبت سومین کاهش متوالی هفتگی موجب خواهد شد که این دوره کاهشی، به طولانی ترین دوره از ماه سپتامبر تاکنون تبدیل شود.
گوه ام کی اس در یادداشتی نوشت: «گزارش مهم بازار کار آمریکا که امشب منتشر خواهد شد، عاملی تعیین کننده در حرکت بعدی طلا خواهد بود...بازار انتظار افزایش 230 هزار فرصت شغلی را دارد. اگر میزان فرصت های شغلی جدید بیش از این رقم باشد، احتمالا قیمت طلا باز هم کاهش خواهد یافت. اما اگر تعداد فرصت های شغلی جدید کمتر از 200 هزار باشد، قیمت طلا افزایش می یابد.»
تقویت شاخص های اقتصادی معمولا جذابیت بازار طلا را کاهش می دهد، زیرا طلا همواره یک سرمایه گذاری جایگزین در مقابل دارایی های پر ریسک تر نظیر سهام به شمار می رود. کاهش قیمت قابل توجه فلز زرد در روز پنجشنبه  ناشی از آماری بود که نشان داد، هزینه های کارگری در آمریکا در سه ماهه دوم امسال، بیشترین رشد را در 5 سال و نیم اخیر به ثبت رسانده است.
انتهای پیام/ 132

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه