تغذیه با شیر مادر باعث خوش اخلاقی نوزادان می‌شود

تغذیه با شیر مادر باعث خوش اخلاقی نوزادان می‌شود

خبرگزاری تسنیم: یک کارشناس طب سنتی گفت: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند خوش اخلاقند و سیستم دفاعی قوی تر دارند و از بروز بسیاری بیماری‌ها در امان می‌مانند.

سید جواد علوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: شیر مادر از هر شیر دیگر برای نوزاد مفید تر است، چرا که شیر مادر به غذایی که نوزاد در دوران جنینی در رحم مادر تغذیه می‌کند بسیار شبیه تر است.

به گفته وی نوزاد شیر مادر را با اشتهای بیشتر می‌خورد چرا که به گوهر غذایی یا همان غذایی که در دوران جنینی شباهت دارد بیشتر تمایل پیدا می‌کند و نوزاد ولع بیشتری به خوردن آن دارد.

این کارشناس طب سنتی اضافه کرد: نوزادنی که شیر مادر می‌خورند سیستم گوارششان بهتر کار می‌کند و اجابت مزاج بهتری دارند. همچنین، نوزاد با تغذیه شیر مادر از بسیاری از بیماری‌ها در امان می‌ماند.

علوی عنوان کرد: شیرخواری که از شیر مادر تغذیه می‌کند خوش اخلاق است و سیستم دفاعی قوی تر دارد و او را از بروز بسیاری بیماری‌ها در امان می‌دارد، بنابراین نوزادنی که از شیر غیر مادر تغذیه می‌کنند سیستم دفاعی ضعیف تری دارند و بروز بیماری‌ها در آنها بیشتر است.

وی ادامه داد: نوزادنی که شیر مادر می‌خورند از نظر حالات روحی و روانی بسیار مهر و محبت دارند و تربیت آنها بهتر صورت می‌پذیرد و رشد و نمو این نوزادن بسیار بهتر است.

این کارشناس طب سنتی درباره خصوصیات دایه‌ای که به نوزاد می‌تواند شیر دهد، افزود: مادرانی که شیرشان کم است می‌توانند دایه‌ای برگزیند و نوزاد از شیرشان تغذیه کنند، براین اساس اخلاق و حالات روحی و معنوی دایه بسیار اهمیت دارد، چرا که حالات روحی در شیر تاثیر می‌گذارد.

علوی خاطرنشان کرد: اگر نوزادان دختر، شیر دایه‌ای که پسر زایمان کرده بخورند شوخ و دلیر می‌شوند و اگر پسر از دایه‌ای که دختر زاییده شیر بخورد ممکن است که در اخلاق آن تاثیر گذارد و برخی خصوصیات دختر را بگیرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon