قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی ۶ سنت افزایش یافت و به ۱۰۶ دلار و ۸ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که یک روز پس از ثبت بدترین عملکرد ماهیانه برای نفت برنت از آوریل 2013 تاکنون، فزونی عرضه همچنان در حال کاهش دادن قیمت هاست، قیمت نفت برنت امروز در نزدیکی 106 دلار باقی ماند.
تحلیلگران انتظار دارند امسال میزان تولید جهانی نفت از میزان تقاضا پیشی بگیرد که این فزونی عرضه از جانب آفریقا و اروپا خواهد بود.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت پس از کاهش 5.6 درصدی در ماه گذشته میلادی، امروز 6 سنت افزایش یافت و به 106 دلار و 8 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز پس از کاهش 6.8 درصدی در ماه گذشته، که بیشترین کاهش از می 2012 تاکنون بود، امروز 11 سنت دیگر کاهش یافت و به 98 دلار و 6 سنت رسید.
تونی نونان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «به یکباره، مردم بیدار شدند و متوجه شدند که حتی با وجود تنش های ژئوپلتیک در جهان نفت فیزیکی فراوانی در بازار موجود است.
وی افزود، با این وجود، قیمت نفت برنت به دلیل نگرانی ها در مورد عرضه نفت عراق و لیبی در دراز مدت، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
دولت عراق، در حال سرکوب تروریست های گروه داعش در شمال این کشور است. این درگیری ها پتانسیل شیوع به کل خاک این کشور را دارد، اما تاکنون تاثیری بر صادرات نفت این کشور از مناطق جنوبی نداشته است.
بغداد همچنین درگیر اختلافاتی با کردستان عراق بر سر صادرات نفت از طریق ترکیه است.
نونان در ادامه گفت، با توجه به وضعیت کلی عرضه، به صورت معمول باید قیمت ها کاهش بیشتری می یافت. «اما دلیل عدم کاهش شدید قیمت ها این است که اوپک با مشکلات ژئولپتیک زیادی مواجه است.»
پس از وضع تحریم هایی از سوی آمریکا و  اتحادیه اروپا علیه روسیه، سرمایه گذاری ها در بخش انرژی این کشور نیز با تاخیر مواجه شده است.
انتهای پیام/ 133

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه