برنامه‌های آموزش‌ و پرورش برای ترویج نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی در مدارس

برنامه‌های آموزش‌ و پرورش برای ترویج نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی در مدارس

خبرگزاری تسنیم: مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از وظایف ستاد پروژه مهر که ناظر به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید است استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی در پوشاک و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان است.

سیدمحسن حسینی ارسنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش "آموزش و پرورش برای حمایت از نوشت‌افزار با طرح‌های ایرانی و اسلامی و ارائه آن به دانش‌آموزان در آستانه سال تحصیلی جدید چه برنامه‌هایی دارد؟" اظهار داشت: وزارت آموزش و پرورش از تولید نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی حمایت می‌کند و در همین زمینه در کارگروه پروژه مهر یکی از مباحث مهم توجه به تولید نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی و استفاده از نمادهای ایرانی و اسلامی در پوشاک و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان است.

وی افزود: یکی از وظایف ستاد پروژه مهر که ناظر به بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید است  این است که دانش‌آموزان به ارزش‌های ایرانی و اسلامی توجه خاصی داشته باشند، همچنین در تولید لوازم‌التحریر به شاخص‌های ایرانی و اسلامی توجه شود.

مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه این وزارتخانه و سایر دستگاه‌های متولی مانند وزارت فرهنگ، وزارت کشور و دستگاه‌های نظارتی باید به موضوع تولید نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی توجه خاصی داشته باشند، گفت: در تولید نوشت‌افزار باید از فکر و خلاقیت ایرانی استفاده شود و اگر این فکر و خلاقیت با هنر‌ آغشته شود می‌تواند در جامعه اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

حسینی ارسنجانی ادامه داد: استفاده خانواده‌ها از لوازم‌التحریر با طرح‌های ایرانی و اسلامی باید از طریق رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما فرهنگ سازی شود و این امر مهم در افق 1404 به‌عنوان چشم‌انداز نظام لحاظ شود. البته باید توجه داشت که برای دستیابی به این هدف نیاز به فعالیت‌های طولانی‌مدت داریم و نباید این‌گونه باشد که صرفاً در فصل تابستان یا آستانه بازگشایی مدارس توجه ویژه‌ای را به بحث استفاده از نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در کشورهای پیشرفته برای تبدیل یک شخصیت به برند ابتدا آن را به‌صورت کارتون به کودکان معرفی می‌کنند و سپس نماد این کارتون را روی لوازم‌التحریر و اسباب بازی‌های کودکان به کار می‌گیرند، این فرآیند ممکن است سال‌ها به طول بینجامد. باید توجه داشته باشیم اگر می‌خواهیم شخصیت‌های خود را در قالب لوازم‌التحریر و اسباب بازی به کودکانمان معرفی کنیم، ابتدا باید آن شخصیت را از طریق مدارس به دانش‌آموزان معرفی و بعد اقدام به استفاده از نماد آن‌ها روی لوازم‌التحریر کنیم.

مشاور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در تولید نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی باید به نظرات صاحبان اندیشه و خصوصاً متولیان آموزش و پرورش در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی توجه بیش‌تری شود و در این زمینه فعالیت‌هایی در زمینه درج در کتاب‌های درسی انجام شود.

حسینی ارسنجانی با اشاره به این‌که وزارت آموزش و پرورش در این زمینه فعالیت‌هایی را آغاز کرده است، عنوان کرد: سال گذشته 100 میلیون دفتر با طراحی ایرانی و اسلامی تولید و در اختیار مدارس قرار گرفت. هم اکنون نیز در کارگروه پروژه مهر بحث نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی پیگیری می‌شود و با استفاده از اتاق‌های فکر و نظرات اندیشمندان در این خصوص باید این موضوع را در افق 1404 ایران اسلامی در نظر بگیریم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon