معتادان خود معرف در اردبیل زندانی نمی‌شوند


معتادان خود معرف در اردبیل زندانی نمی‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل زندان های اردبیل گفت: معتادان خود معرف که آمادگی برای ترک اعتیاد در کمپ‌های اقامتی موقت داشته باشند در استان اردبیل راهی زندان نشده و به عنوان بیمار تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

مراد فتحی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار کرد: اعتیاد هرچند عامل بسیاری از جرائم و نابه هجاری های اجتماعی محسوب می شود اما اگر به موقع درمان شود افراد معتاد به راحتی می توانند با بهره گیری از راهکارهای پیشگیرانه و درمان مستمر سلامتی خود را بازیافته و به جامعه باز گردند.

وی گفت: نباید احساس کنیم که هر جرمی را می‌توان با زندانی کردن مجرمان و اعمال حبث از بین برده و آثار آن را به حداقل برسانیم بلکه برخلاف این نظریه باید تلاشمان بر این باشد که حبس‌زدایی در دستور کار قرار گرفته و به جای زندان به دنبال اعمال راهکار های جایگزین در مجازات مجرمان باشیم که هم به نفع جامعه باشد و هم به کاهش جمعیت کیفری کمک کند.

فتحی با بیان اینکه بهترین عرصه برای این کار، عرصه کار و تلاش و حضور در سنگر فعالیت های تولیدی، اقتصادی و درآمدزا است، افزود: سازمان زندان ها با تقویت برنامه های آموزشی، مهارتی، فنی و حرفه ای برای زندانیان به دنبال ایجاد فضای کارگاهی کسب و کار و اشتغال است تا هم پروژه ها به سامان رسیده و هم از بابت فضای اشتغال بعد از پایان محکومیت برای زندانیان محدودیت ایجاد نشود.

مدیرکل زندان‌های اردبیل تصریح کرد: اصلا دوست نداریم که بخشی از اعتبارات دولتی صرف توسعه زندان ها و یا احداث ندامتگاه ها شود و به جای این سرمایه گذاری باید بیشترین جهت گیری ما در حوزه کارآفرینی و سالم سازی فضای تفریحی و ورزشی باشد تا جوانان با مشغولیت در این حوزه از جرم و گناه و آلودگی در امان بمانند.

وی با بیان پیامدهای پیرامونی زندانی شدن یک فرد اعم از ضربه روحی فردی، اجتماعی و خانوادگی گفت: برای کاستن از این آسیب ها باید تعریفی متفاوت از مددجویان و مجرمان داشته باشیم تا فرد زندانی که به دلایل مختلف گرفتار می شود بعد از آزادی از زندان دچار فضای ترحمی و دیدگاه غیر واقع بینانه نشود.

فتحی جمعیت کیفری اردبیل را به نسبت استان های دیگر پاپین اعلام کرد و افزود: به رغم این جمعیت کم کیفری در اردبیل ما در شمال استان به ویژه مشگین شهر با محدودت های زیاد روبه‌رو هستیم که تلاشمان بر این است تا ظرف 2 سال زندان گرمی را تکمیل و بخشی از زندانیان حوزه قضایی مغان را به این منطقه انتقال دهیم.

مدیرکل زندان‌های اردبیل بیان کرد: زندان گرمی از شاخصه خوب فضای مهارتی و اشتغال زا برای مددجویان برخوردار است و با 4 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ظرف 2 سال آینده به بهره برداری می‌رسد تا بخش عظیمی از جمعیت کیفیری مشگین شهر به گرمی منتقل شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon