واشنگتن تایمز: کاهش بودجه دفاعی آمریکا «خود زنی» و اشتباه استراتژیک است

واشنگتن تایمز: کاهش بودجه دفاعی آمریکا «خود زنی» و اشتباه استراتژیک است

خبرگزاری تسنیم: هیئت مستقل منصوب شده توسط پنتاگون و کنگره آمریکا ضمن انتقاد از کاهش هزینه‌های ارتش آمریکا توسط اوباما تاکید کرد که با توجه به افزایش تهدیدات جهانی، این کاهش بودجه دفاعی یک خودزنی و اشتباه استراتژیک اساسی محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، گزارش ارائه شده توسط هیئت دفاع ملی که توسط وزارت دفاع آمریکا و کنگره این کشور تشکیل شده، حاکی از آن است که استراتژی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در مسیر سازمان دهی تعداد نیروها و نظامیان فعال و ذخیره ارتش آمریکا، برای مقابله با تهدیدات امروز در عرصه جهانی بسیار ضعیف و کم مقاومت است.

این هیئت دفاع ملی روز گذشته (پنج شنبه) از رئیس جمهور آمریکا خواست تا یک استراتژی گسترده تری را در این زمینه طراحی کند تا بر اساس آن پنتاگون بتواند در آن واحد در چندین جبهه به مقابله با تهدیدات مختلف بپردازد؛ این هیئت همچنین تاکید کرده که کاهش نیروهای مسلح آمریکا که درمسیر کاهش بودجه صورت گرفته است یک اشتباه جدی استراتژیک برای دولت واشنگتن محسوب می شود و تعداد نیروهای مسلح مد نظر اوباما با توجه به محیط عملیاتی و استراتژیک آتی، ناکافی است.

واشنگتن تایمز نوشت که این خبر در شرایطی منتشر می شود که دولت اوباما به دلیل سیاست خارجی به بن بست خورده خود در قبال بحران سوریه و همچنین واکنش محدود واشنگتن به تهاجم ماه ژوئن شاخه وابسته به القاعده در عراق، از سوی بسیاری از جمهوریخواهان و برخی دموکرات ها مورد انتقاد قرار گرفته است.

بر اساس گزارش این هیئت، کاهش بودجه چندین سال گذشته آمریکا و کاهش اجباری پرسنل ارتش و تسلیحات آنها منجر به ناخرسندی عمیق متحدان دولت واشنگتن شده است؛ متحدانی که در زمان وقوع بحران روی آمریکا حساب می کنند.

در این گزارش آمده است که این کاهش بودجه ها نه تنها منجر به کاهش چشمگیر سرمایه گذاری ه روی آمادگی ارتش آمریکا و قابلیت های فعلی و آتی آن شده، بلکه تعهد آمریکا در قبال متحدان فعلی و بالقوه دولت واشنگتن تعهد را نیز زیر سوال برده است و اگر این کمبودها مهار نشوند، در این صورت نیروهای ارتش آمریکا در آینده ای نزدیک به نیروی پر خطر تبدیل خواهند شد و این امر منجر می شود که آمریکا ناامن تر شود.

در این گزارش تاکید شده است که کاهش بودجه دولت آمریکا نهایتا به شکست خود این کشور ختم خواهد شد و یک خودزنی محسوب می شود.

بر اساس هشدار این هئیت، با وجود افزایش تهدیدات و چالش های جهانی، کاهش بودجه دفاعی ارتش آمریکا اقدامی خطرناک است؛ در ادامه این گزارش به اندازه ناکافی نیروهای زمینی و دریایی ارتش آمریکا اشاره شده و آمده است که نیروی هوایی آمریکا در حال حاضر کمترین و قدیمی ترین هواپیماهای جنگی تاریخی خود را در اختیار دارد اما با این حال، آمریکا به نظارت جهانی و نیروهای ضربتی که بتوانند سریعا در عملیات مهار و شکست متجاوزان متعدد به طور همزمان به کار گرفته شوند، نیاز دارد.

برخی از کارشناسان امنیت ملی این هیئت کسانی هستند که پیش از اجرایی شدن تصمیم گیری های دولت اوباما در حوزه کاهش بودجه، در پنتاگون فعالیت داشته اند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان