منابع مالی پروژه راه آهن اردبیل تأمین می‌شود


منابع مالی پروژه راه آهن اردبیل تأمین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: در سفر هفته آینده نوبخت معاون راهبردی رئیس جمهور قرار است تأمین مالی پروژه راه آهن اردبیل از طریق فاینانس به سرانجام رسیده و پروژه با پیمانکاران جدید سرعت و شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش در جریان بازدید از چندین پروژه نیمه تمام در اردبیل اظهار کرد: در سفر هفته آینده نوبخت معاون راهبردی رئیس جمهور قرار است تأمین مالی پروژه راه آهن اردبیل از طریق فاینانس به سرانجام رسیده و پروژه با پیمانکاران جدید سرعت و شتاب بیشتری بگیرد.

وی با بیان این که این پروژه 22 کیلومتر تونل و 5 کیلومتر پل بسیار هزینه بر دارد که بخش عمده آن هنوز اجرایی نشده است، گفت: راه آهن اردبیل جزو 5 پروژه عظیم و بزرگ استان اردبیل است که به دشت و با جدیت در حال پیگیری است که با تخصیص اعتبارات فاینانس امیدواریم ظرف 2.5 سال آینده راه آهن اردبیل تکمیل شود که در غیر این صورت تکمیل آن طولانی می شود.

خدابخش با اشاره به رکود برخی واحدهای تولیدی و صنعتی عظیم در اردبیل، بیان کرد: با تزریق سرمایه در گردش و منابع اعتباری وجوه اداره شده و تأمین تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی بخشی از این پروژه ها فعال تر شود.

استاندار اردبیل در بازدید از منظقه ویژه اقتصادی اردبیل (نیمن) تصریح کرد: این پروژه بعد از سال ها بلا تکلیفی با تصویب هیئت دولت به شرکت بازرگانی شاهد واگذار شد و ظرف روزهای آینده شاهد عملیات اجرایی این منطقه با سرمایه گذاری کلان یک‌صد میلیارد تومانی می‌شوم.

رئیس شورای اداری استان با بیان این که پیگر به سرانجام رسیدن 32 پروژه مهم تحول ساز اقتصادی در استان هستیم، افزود: این پروژه ها را می توان در بخش های تولیدی و صنعتی و اشتغال را معرفی کرد که راه اندازی همه آن ها می تواند نرخ بیکاری را به صفر برساند.

خدابخش پروژه های عظیم در حال پیگیری را راه آهن اردبیل، منطقه آزاد تجاری-گردشگری، سبلان پارچه، ذوب آهن، نیروگاه اردبیل، نورد فولاد مشگین شهر، سیمان خلخال، پتروشیمی و تأسیس چندین واحد با ظرفیت بالای اشتغالزا اعلام کرد و گفت: هر کدام از این مگا پروژه ها می تواند چالش فراگیر بیکاری را برطرف کرده و به دغدغه ها در این زمینه کمک کند.

وی با گرامیداشت هفته اردبیل که دهم تا هفدهم مردادماه گرامی داشته می شود، بیان کرد: دراین هفته با تشریح سرمایه گذاری های کلان و امیدوار کننده و دیدگاه های اساسی و رویکردهای پیگیرانه برای به ثمر نشستن بسیاری از طرح ها در استان سعی می کنیم مردم را در جریان اتفاقات 8 ماه گذشته در تصدی مسئولیت استانداری اردبیل قرار دهیم.

استاندار اردبیل گفت: هم چنان معتقدم راه نجات اردبیل اجرای پروژه های عظیم صنعتی است چرا که هیچ حوزه ای به اندازه صنعت نمی‌تواند فرصت‌های اشتغال مولد را فراهم آورد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon