حضور بانوان در سطوح مدیریت شهرداری گواهی بر میدان دادن به بانوان است


حضور بانوان در سطوح مدیریت شهرداری گواهی بر میدان دادن به بانوان است

خبرگزاری تسنیم:شهرداری تهران در جوابیه‌ای به نامه قائم مقام وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی گفت: اشتغال بانوان در سطوح مختلف مدیریت شهری گواه روشنی بر عزم جدی مدیریت شهری برای میدان دادن به بانوان در عرصه توسعه کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شهرداری تهران در پاسخ به نامه قائم مقام وزارت کار و رفاه در امور بین‌الملل جوابیه‌ای ‌منتشر کرد.

در این جوابیه آمده است: انتشار رسانه‌ای نامه اداری از سوی معاونت بین‌الملل وزارت کار و تعاون به شهرداری طی روزهای گذشته و متعاقب آن توضیحات روابط عمومی آن وزارتخانه مصداق همنوایی با رسانه‌های معاند بیگانه چون بی‌بی‌سی و صدای آمریکا و وادادگی و مرعوب شدن در جنگ رسانه‌ای دشمن و تکرار مواضع آن‌ها بود که مفاد این نامه آن هم از یک دستگاه رسمی در نظام جمهوری اسلامی ایران حقیقتاً مایه تأسف است.

به ادعای وزارت کار و تحلیل مکتوبه این وزارتخانه تکریم مقام زن و تحکیم بنیان خانواده در ایران اسلامی باید با کنوانسیون‌های جهانی هماهنگ باشد که این خود جز بی‌غیرتی دینی، چیز دیگری نیست.

شهرداری تهران در این جوابیه تاکید کرده است: جای این پرسش باقی است که چگونه یک مسئول ارشد در وزارت کار با نامه‌نگاری درخواست ارسال بخشنامه‌ای که وجود خارجی هم ندارد را می‌کند و اینگونه به عامل رسانه‌های بیگانه تبدیل می‌شود. انتظار می‌رود مسئوان وزارت کار به جای ملعبه رسانه‌های بیگانه شدن به مشکلات کارگران و کارکنان توجه کنند و در رفع آن کوشش کنند.

شهرداری تهران سرمایه عظیم جامعه را نه ابزار و لوازم سازمانی بلکه منابع عظیم انسانی می‌داند که با دستان توانا و اندیشه والای خود در خدمت به مردم و آبادانی جامعه گام برمی‌دارند. مدیریت شهری نیز در مقابل منابع انسانی مسئول و دغدغه‌ای جدی درخصوص مطالبات رفاهی، معیشتی و حوزه خانواده آن‌ها دارد.

در این جوابیه آمده است: بی‌تردید نقش بانوان در عرصه خانواده و جامعه ممتاز و برجسته است. بانوان فرهیخته، مسئولیت‌پذیر و منضبط در بخش‌های گوناگون معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری نقش‌آفرینی می‌کنند. شهرداری تهران هیچ‌گونه دستورا‌لعمل و یا بخشنامه‌ای مبنی بر تفکیک جنسیتی و امثال آن در خصوص نیروی انسانی نداشته و ندارد. اشتغال هزاران بانوی فرهیخته و کارآمد در سطوح مختلف مدیریت و کارشناسی شهرداری تهران گواه روشنی بر عزم جدی مدیریت شهری برای میدان دادن به بانوان در عرصه توسعه و تعالی کشور است و شهرداری تهران می‌تواند الگو و اسوه‌ای برای سایر دستگاه‌های اجرایی کشور باشد.

مدیریت شهری با اهمیت دادن به بنیان خانواده و تکریم منزلت آن‌ها براساس ارزش‌های دینی، انقلابی، مصوبات ابلاغی شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت کشور و همچنین در پاسخ به مطالبات بحق بانوان و براساس وظیفه‌ای که نظام جمهوری اسلامی ایران برعهده آن گذاشته نسبت به تکریم منزلت و رفاه آنان کوشیده است و بر خلاف ادعاهای واهی برخی از رسانه‌های مغرض داخلی و رسانه‌های بیگانه هیچ‌کدام از بانوان شاغل در شهرداری نه تنها اخراج نشده‌اند بلکه ارتقای شغلی نیز یافته‌اند.

در این بیانیه ذکر شده است:‌ بی‌تردید امنیت شغلی و اخلاقی بانوان در جامعه در کنار نقش همسری و مادری آن‌ها در حوزه خانواده برای مدیریت شهری حائز اهمیت است و این اقدامات تکریم مقام زن و خانواده بوده و استقبال بانوان شاغل در شهرداری خود گواهی روشن است.

بانوان تشکیل‌دهنده نیمی از جامعه شایسته خدمت و منزلت و مستحق دستیابی به مشاغل مهم و مناصب بالا هستند و بکارگیری مردان در برخی محدود مشاغل سخت و زمان بر نه تنها محروم کردن بانوان نیست، بلکه تکریم منزلت و مقام آن‌هاست‌. چرا که در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما زنان به عنوان محور خانواده و خانواده محور جامعه قابل تعریف و تبیین است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon