هیئت مذاکره کننده فلسطینی شنبه به قاهره می‌رود

هیئت مذاکره کننده فلسطینی شنبه به قاهره می‌رود

خبرگزاری تسنیم: عزام الاحمد رئیس هیئت ۱۱ نفره فلسطینی که قرار بود امروز جمعه برای رایزنی در مورد آتش بس با اسرائیل به قاهره برود اعلام کرد که هئیت فلسطینی روز شنبه به مصر خواهد رفت.

به گزارش گروه بین المللل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الوطن، عزام الاحمد رئیس گروه فلسطینی که قرار بود امروز برای مذاکره در مورد آتش بس به مصر بروند اعلام کرد که هیئت فلسطینی فردا به قاهره خواهد رفت.

ارتش اسرائیل بعد از گذشت دو ساعت از شروع آتش بس 72 ساعته بین گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی با از سرگیری حمله به غزه 70 فلسطینی را به شهادت رسانده و 400 تن دیگر را نیز زخمی کرد.

در همین رابطه گردان‌های القسام از ربوده شدن یک افسر بلند پایه ارتش اسرائیل خبر داد.

سازمان و ملل و جان کری وزیر امورخارجه آمریکا اوایل روز جمعه اعلام کردند: اسرائیل و حماس بر سر برقراری آتش بس 72 ساعته به توافق رسیده‌اند و به این ترتیب دو طرف از ساعت هشت صبح جمعه به وقت محلی آتش‌بس را شروع و در قاهره وارد مذاکره خواهند شد. طی این مدت نیروهای مستقر در محل‌های استقرار خود کماکان باقی خواهند ماند.

در همین رابطه جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد گروه های مقاومت با آتش بس انسانی 72 ساعته موافقت کردند؛ چرا که ملت فلسطین به آن نیاز دارند و نیز برای خارج کردن اجساد شهدا از زیر آوار منازلی که جنگنده‌های اسرائیل آنها را تخریب کرده‌اند این آتش بس صورت گرفته است.

حماس شرط تداوم این آتش بس را عدم نقض آن از سوی اسرائیل اعلام کرده بود.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان