رضوانی: نمی‌توان در واترپلو مانند فوتبال با دفاع اتوبوسی نتیجه گرفت

رضوانی: نمی‌توان در واترپلو مانند فوتبال با دفاع اتوبوسی نتیجه گرفت

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: در واترپلو تیم‌های ضعیف و قوی کاملا از هم مشخص هستند و همیشه قوی مقابل ضعیف برنده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم جوانان ایران در نخستین دیدار خود از سری رقابت‌های واترپلوی جوانان جهان از ساعت 14:30 شنبه (11 مرداد) مقابل ژاپن صف آرایی می‌کند. این تیم در گروه دوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان با استرالیا، آرژانتین، مونته‌نگرو و ژاپن هم‌گروه است.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم،‌ در این باره اظهار داشت: واترپلوی ژاپن در رده سنی جوانان تیم بسیار خوبی دارد و به جرات می‌توان گفت آنها یکی از بهترین‌های جهان در این رده سنی هستند. آنها در این رده سنی لیگی دارند که می‌توان آن را با لیگ‌های معتبر دنیا در رده سنی بزرگسالان مقایسه کرد. البته واترپلوی ژاپن در رده سنی بزرگسالان به سبب برخی مسائل خاص خیلی قدرتمند نیست و تحت الشعاع رشته شنای این کشور قرار دارد. ژاپن در المپیک 2014 لندن در بین کشورهای آسیایی بیشتر تعداد مدال را در رشته شنا کسب کرد اگر چه کیفیت مدال‌های آنها از چین ضعیف‌تر بود.

وی ادامه داد: ژاپن در مسابقات جوانان قهرمانی آسیا که سال گذشته در سنگاپور  برگزار شد تیم ما را با 10 گل اختلاف برد و به عنوان قهرمانی دست یافت. این تیم در آن مسابقات تمام تیم‌های آسیایی را با اختلاف گل فراوان شکست داد و روی سکوی نخست قرار گرفت.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: توقع ما از دیدار تیم‌مان مقابل ژاپن ارائه یک بازی خوب است. انتظار داریم برابر ژاپن اختلاف گل‌های بازی قبلی خود مقابل آنها را کاهش بدهیم. این بازی نشان دهنده آن است که واترپلوی ایران نسبت به بازی‌های قهرمانی آسیا که سال گذشته مقابل ژاپن به میدان رفت چقدر تفاوت کرده است. در مورد آرژانتین هم باید بگویم توقع ما در بازی مقابل این تیم رقابتی پایاپای با نگاه به کسب پیروزی است. بر این باوریم که ایران توانایی برتری مقابل این نماینده آمریکای جنوبی را دارد.

رضوانی با یادآوری اینکه استرالیا و مونته‌نگرو از مدعیان قهرمانی در این مسابقات هستند، افزود: توقع بردن این دو تیم دور از انتظار و حتی فکرش هم اشتباه است. با این تفاسیر شانس صعود ایران به عنوان دو تیم اول از این گروه صفر است. باید دید تیم ما در گروه‌ خود تیم چندم می‌شود. پس از آن باید به انتظار سایر نتایج گروه‌ها نشست و ببینیم که باید برای کسب کدام رتبه با چه تیمی دیدار داشته باشیم. در مسابقات قهرمانی جهان تیم‌ها برای تمام جایگاه‌ها با هم رقابت می‌کنند تا جایگاه 20 تیم حاضر در مسابقات مشخص شود.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو خاطرنشان کرد: تیم کنونی واترپلوی جوانان ایران پشتوانه اصلی تیم ملی بزرگسالان است. اگر این رشته ورزشی به بازی‌های آسیایی اعزام شود قطعا 4 بازیکن تیم جوانان همراه آن تیم به اینچئون می‌‍‌روند.

وی عنوان کرد:‌ تیم ملی کشورمان در دوره گذشته مسابقات قهرمانی جوانان جهان به عنوان دوازدهمی دست یافته بود اما در این دوره شرایط بسیار متفاوت است. در آن دوره دو تیم آسیایی در گروه ما حضور داشتند اما در این دوره فقط یک تیم آسیایی آن هم از نوع بهترین جهان در گروه است. در دوره گذشته گروه ما  خیلی ساده‌تر از این دوره بود اما اعتقاد داریم که اصلا نباید نتایج دوره‌‍‌های مختلف را با هم مقایسه کرد چرا که شرایط متفاوت است.

رضوانی در پاسخ به این پرسش که مگر استرالیا تیمی آسیایی نیست، گفت: خیر این کشور در واترپلو تیمی آسیایی نیست و در قاره اقیانوسیه حضور دارد. اتفاقا استرالیا یکی از تیم‌های خوب جهان محسوب می‌شود.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو با اشاره به بازی فینال مسابقات قهرمانی اروپا گفت: مجارستان و صربستان در شرایطی که در دور مقدماتی به مصاف هم رفته بودند، در دیدار فینال هم با یکدیگر بازی کردند. مجارستان در دور مقدماتی حریفش را با نتیجه 3 برصفر شکست داده بود اما این تیم در دیدار نهایی با نتیجه 6 بر 3 بازی را به صربستان باخت. این نشان دهنده آن است که در واترپلو گل‌های زیادی رد و بدل می‌شود و امکان دارد تیمی در یک دیدار گل زیادی دریافت کند.

 وی خاطرنشان کرد: اختلاف واترپلوی آسیا و دنیا خیلی زیاد است. واقعا تیم‌های طراز اول آسیا با سایر قاره‌ها قابل مقایسه نیستند. یکی از برنامه‌های کوتاه مدت ما در فدراسیون شنا این است با یک برنامه دو ساله تیم خود را به سطح اول آسیا برسانیم.

رضوانی در خصوص اینکه آیا در واترپلو امکان انجام یک بازی دفاعی وجود دارد و آیا می‌توان با دفاع محض مانند همان‌کاری که تیم ملی فوتبال مقابل آرژانتین انجام داد نتیجه‌ای آبرومندانه کسب کرد، گفت: واترپلو یک رشته تن به تن و درگیرانه است و اصلا امکان ندارد یک تیم با دفاع محض در دیداری موفق ظاهر شود. این اصطلاحی که در فوتبال مبنی بر «پارک اتوبوس» مطرح می‌شود اصلا در واترپلو وجود ندارد و نمی‌توان با چنین کاری نتیجه را به سود خود به اتمام رساند.

وی ادامه داد: در این رشته ورزشی ضعیف و قوی کاملا از هم مشخص هستند و همیشه قوی مقابل ضعیف برنده می‌شود و اصلا در این رشته امکان ندارد تیمی که ضعیف است مقابل تیم قوی برنده شود.  واترپلو یک جنگ تن به تن و بعد از فوتبال آمریکایی سخت‌ترین ورزش دنیاست.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon