گروه‌های تکفیری با هدف اسلام هراسی توسط غرب شکل گرفته‌اند

گروه‌های تکفیری با هدف اسلام هراسی توسط غرب شکل گرفته‌اند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه موقت اسلام‌آباد غرب با بیان اینکه گروه‌های تکفیری با هدف اسلام هراسی توسط غرب شکل گرفته‌اند گفت: داعش طرح رژیم صهیونیستی برای دفاع از منافع آمریکا در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلام‌آباد غرب، حجت‌الاسلام آیت عزیزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه  فصل جاری، فصل برداشت محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: در قرآن کریم در 32 آیه بطور صریح به پرداخت زکات امر شده است و در سوره معارج نیز یکی از صفات انسان متقی آن است که از مال خود حقی را برای فقرا در نظر بگیرد.

امام جمعه موقت اسلام‌آباد غرب بیان کرد: برابر آیات قرآن کریم زکات موجب تطهیر انسان است و حکومت اسلامی نیز وظیفه دارد تا زمینه لازم جهت این امر را فراهم کند زیرا در صورت فصلت کسانی که زکات نمی‌دهند در زمره کافران قرار گرفته و کسی که به آخرت ایمان دارد باید مالش پاک باشد.

حجت‌الاسلام عزیزی با اشاره به تفرقه‌افکنی غرب در بین مسلمانان، تصریح کرد: در جهان غرب، خانواده متلاشی شده و انسی بین اعضای خانواده وجود ندارد و به همین دلیل فطرت انسانیت در غرب مسخ شده است.

وی با بیان اینکه انسان بنا بر فطرت متصل به خدا است، گفت: جوامع غربی دچار چالش معنویت شده‌اند و به همین دلیل بسیاری از افرادی که در این جوامع زندگی می‌کنند به اسلام روی آورده‌اند و با احساس خطر از سوی غرب سیاستگذاران آنها توهین به مقدسات مسلمان را در دستور کار قرار دادند.

مدیر حوزه علمیه اسلام‌آباد غرب تصریح کرد: غرب چون با توهین به مقدسات مسلمانان نتوانست سیل گرویدن افراد به اسلام را کنترل کند گروه‌های تکفیری را ایجاد و نسبت به اسلام هراسی با رویکری جدید اقدام کرد و در حال حاضر این اقدام خود را نیز تداوم می‌دهد.

امام جمعه موقت اسلام‌آباد غرب با اشاره به اینکه در برهه زمانی کنونی حفظ بصیرت و هوشیاری لازم است، گفت: داعش طرح رژیم صهیونیستی برای دفاع از منافع آمریکا در منطقه است.

حجت‌الاسلام عزیزی به موضوع حمله رژیم صهیونیستی به غزه اشاره و گفت: اسرائیل انسانیت را زیر پا گذاشته و دلیل نیز برای حملات به غزه ندارد و متاسفانه جهان غرب و نهادهای بین‌الملی نیز از این جنایات آشکار اسرائیل حمایت می‌کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تجهیز فلسطین خاطرنشان کرد: عداوت ما با اسرائیل براساس آیات قرآن کریم است و آنها همواره در طول تاریخ خار بوده و از این پس نیز ذلت بیشتری را خواهند چشید.

برپایه این گزارش نمازگزاران در شهر اسلام‌آباد غرب پس از اقامه نماز جمعه با شرکت در راهپیمایی و سردادن شعارهای "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حق مردم بی‌دفاع غزه را محکوم کردند.

انتهای پیام / ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon