طرح استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در پلیس راهور اصفهان کلید خورد


طرح استفاده از موتورسیکلت‌های برقی در پلیس راهور اصفهان کلید خورد

خبرگزاری تسنیم: فرمانده انتظامی اصفهان گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان اصفهان به منظور فرهنگ‌سازی استفاده از موتورسیکلت‌های برقی برای نخستین بار در کشور، گشت‌های موتوری خود را به این گونه موتورها مجهز کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس،  سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار کرد: مدت‌ها بود که در اتاق‌های فکر این فرماندهی درباره راهکارهای کاهش تلفات انسانی ناشی از تصادفات موتورسواران با اساتید دانشگاه‌ها و کارشناسان انتظامی بحث و تبادل نظر می‌شد تا اینکه بهترین راهکار از سوی اعضای این جلسات ترغیب و تشویق مردم به استفاده از موتورهای برقی به جای موتورهای بنزینی اعلام شد.

وی افزود: جلوگیری از آلودگی هوا، پیشگیری از حداقل 30 درصد از مرگ ومیرهای تصادفات موتورسواران، کمک به بهداشت روح و روان جامعه و آرامش دادن و جلوگیری از آلودگی صوتی، صرفه جویی در مصرف سوخت و کمک به اقتصاد کشور و کمک به سهل و آسان شدن تردد با موتورسیکلت از جمله مزیت‌های استفاده از موتورهای برقی به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون براساس آمارهای به دست آمده 56 درصد از جرایم شهری به وسیله موتورسیکلت‌های بنزینی و به اصطلاح موتورهای تیزرو انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از مزیت‌های مهم به کارگیری این نوع موتورها، پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه جرم سرقت است.

وی بیان کرد: از آنجا که پلیس اصفهان همیشه در طرح‌های اجتماعی و انتظامی پیشتاز بوده و سعی کرده تا الگوساز باشد، این بار نیز برای نخستین در کشور طرح استفاده از موتورهای برقی در گشت های پلیس راهور را راه اندازی کرد تا زمینه را برای ترغیب و تشویق مردم به بهره‌برداری از این موتورها فراهم کند.

سردار آقاخانی افزود: شهرداری اصفهان هم همیشه و در همه حال یار و مددکار پلیس بوده و در طرح های انتظامی و ترافیکی به کمک پلیس آمده این بار نیز آمادگی خود را اعلام کرده که در طرح خرید و تعویض موتور سیکلت‌های بنزینی به برقی پیش قدم شود که این کار خداپسندانه در راستای کاهش آمار کشته‌های موتورسواران، به طور قطع جهادی فی سبیل‌الله بوده و مورد رضایت پروردگار قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم به یاری خداوند و همت مسئولان و مشارکت خوب مردم اصفهان استفاده از موتورهای برقی در شهرما همگانی شود و از این طریق بتوانیم رتبه نخست کشته‌های موتورسیکلت در کشور را به رتبه نخست کاهش فوتی های ناشی از تصادفات موتورسیکلت‌ها تبدیل کنیم و به طور قطعا تحقق این هدف دور از دسترس نیست.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon