اعراب برای نخستین بار به جنگ غزه چراغ سبز نشان می‌دهند


اعراب برای نخستین بار به جنگ غزه چراغ سبز نشان می‌دهند

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه زنجان با اشاره به جنگ غزه و کشتار بی رحمانه اسرائیل گفت: اعراب برای نخستین بار به جنگ غزه چراغ سبز نشان می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان٬ حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: نخستین باری است که سکوت اعراب و نیز چراغ سبز آنان را برای جنایات اسرائیل در جنگ غزه شاهد هستیم که تایید و تصدیق آمریکا و حمایت انگلیس از اسرائیل هم در این میان ادعای به حقوق بشر و کرامت انسانی آنان را مکررا زیر سؤال می‌برد.

وی افزود: کشورهای اسلامی نیز آنگونه که باید اقدامات انجام نداده‌اند و ایران با ارسال دارو و اقداماتی که انجام می‌دهد در تلاش است به مردم غره کمک کند که تشدید حملات اسرائیل و راه اندازی بمباران در غزه تعداد کشته شدگان و مجروحان را بالا برده است.

امام جمعه استان زنجان با اشاره به ویژگی‌های حامییان حقوق بشر و طرفداران کرامت انسانی خاطر نشان کرد: رفتار آمریکا و انگلیس و کشورهای غربی که از اقدامات و جنگی که اسرائیل در غزه به راه انداخته حمایت می‌کنند نشان دهنده اعتقاد آنها است و آمریکا برای ارتش جهنمی اسرائیل بودجه تصویب کرد که همه این اقدامات نشان از بی اعتقادی آنان به حقوق بشر و کرامت انسانی است.

وی با توجه به اینکه آمریکا و انگلیس فقط به پول و زور تاکید دارند، ابراز کرد: شنیدن حرف‌هایی در مورد آزادی و حقوق انسانی از زبان آمریکا و انگلیس که از طرفداران اسرائیل  و کشتار مردمی غزه با به راه انداختن بمباران در این کشور هستند امری مضحک و مسخره است که اگر قرار بر آزادی باشد باید تمام مردم فلسطین برای انتخاب نظام مورد علاقه خود رای دهند.

حجت‌‌الاسلام خاتمی با اشاره به روزهای مهمی که در مرداد ماه داریم، اظهار کرد: در مرداد سال 58 انتخابات نهضت مشروطه که از جریان‌های مهم تاریخ کشورمان محسوب می‌شود را داشتیم که 14 مرداد نیز روز حقوق بشر و کرامت انسانی فرصتی برای بیان حقوق بشر مردم فلسطین و جنگ غزه است.

وی 15 مرداد که سالروز بمباران هیروشیما و ناکازاکی است را یادآور شد و گفت: 160 هزار نفر از مردم هیروشیما در این بمباران کشته و مجروح شدند که با گذشت چهار نسل از جنگ باز هم تبعات بمباران در این کشورها به چشم می‌خورد که کشورهای مدعی حقوق بشر با این وجود حرفی برای گفتن ندارند.

امام جمعه استان زنجان با توجه به  شهادت یک هزار و 500 هزار  نفر از مردم مظلوم غزه بیان کرد: اسرائیل با جنگی که در غزه به راه انداخته 3 مدرسه که در غزه ساخته شده بود را بمباران ساخت و با این اقدامات آمریکا می‌گوید که اسرائیل حق دارد که امروز بی‌اعتناترین افراد به حقوق بشر همان‌هایی هستند که مطلقا خود حقوق بشر و انسانیت ندارند.

وی بیان کرد: از حرکت‌های خوب علما در دوران قاجار ایجاد عدالت خانه بود که علما و مردم برای پاسداری از دین سینه سپر کردند و قانون و قانون گرایی با احداث عدالت خانه‌ها به چشم خورد که حکومت خود را مالک مردم می‌دانست و انگلیس و روشنفکران مطیع آنان که منافع خود را در گرو وجود آنان در ایران می‌دیدند باعث توخالی شدن نهضت مشروطه شدند.

حجت‌‌الاسلام خاتمی تصریح کرد: قدرت عاما به ویژه بعد از مساله تنیاکو روشن شد که کشورهای غربی که تلاش کرند و با دروغ افرادی را به سمت خود کشیدند را کمی نا امید می‌کرد.

وی با توجه به اهمیت ازدواج در دین اسلام اظهار کرد: با آسان گرفتن امر ازدواج به مهیا شدن امکانات و شرایط آن کمک کنید و خانواده‌ها نباید با خواسته‌های بی مورد مادی عامل به هم خوردن ازدواج جوانان شوند که در گذشته نبود امکانت و اعتماد به خداوند سبب می‌شد که زوج‌های جوان با توقعات بسیار پایین زندگی خود را آغاز کنند.

امام جمعه استان زنجان عنوان کرد: خداوند به مساله ازدواج تاکید کرده که ازدواج پایه‌های هسته خانواده بوده و امر ازدواج سبب افزایش رزق و روزی می‌شود که افرادی که شرایط و امکانات ازدواج را دارند و به آن اقدام نمی کنند از اهل جهنم به شمار می‌روند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon