ایتارتاس: اوکراین شرکتهای با سرمایه‌گذاران روسی را تحریم می کند


ایتارتاس: اوکراین شرکتهای با سرمایه‌گذاران روسی را تحریم می کند

خبرگزاری تسنیم: دولت اوکراین قصد دارد تا تحریمهای جدیدی را علیه شرکتهای داخلی که با سرمایه روسیه اداره و کنترل می شود اعمال کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از ایتارتاس؛ ایگور بیلوس رئیس سرویس مالیاتی اوکراین تاکید کرد: کی یف قصد دارد از این پس تحریمهایی را علیه شرکتهای داخلی که سرمایه گذاران روسی دارد وضع کند.

بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: ما طرح ابتکاری را از نخست وزیر اوکراین دریافت کرده ایم و فهرستی از شرکتهای اوکراینی را که سرمایه گذاران روسی دارد تهیه نموده ایم که این فهرست شامل شرکتهای بزرگ؛ متوسط و کوچک می شود. تصمیم نهایی در این خصوص توسط دولت اوکراین یا سرویس امنیت ملی اتخاذ خواهد شد.

بخش مهم و عمده کسب و کار سرمایه گذاران روسی در اوکراین مربوط به بخشهای بانکداری و مالی؛ مخابرات؛ انرژی و رستوران داری است.

شرکتهای انرژی مثل لوک اویل؛ روس نفت و تات نفت روسیه در اوکراین شعبه دارند و 8 بانک روسی مثل اسبر بانک و وی تی بی و دو شرکت روسی فعال در زمینه مبادله بورس نیز در اوکراین حضور دارند.

رئیس بانک مرکزی روسیه ماه گذشته در خصوص تحریم بانکهای روسی از سوی اوکراین گفته بود که این اجرای این طرح به ضرر اوکراین خواهد بود.

آرسنی یاتسنیوک نخست وزیر اوکراین نیز اخیرا اعلام کرده بود که کی یف قصد دارد تحریمهایی را علیه روسیه به خاطر حمایت از استقلال طلبان شرق این کشور اعمال کند.
انتهای پیام /


 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان