آتش در پارک ملی گلستان مهار شد


آتش در پارک ملی گلستان مهار شد

خبرگزاری تسنیم: مسئول روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گلستان گفت: با وجود شلوغی جاده پارک ملی گلستان اما با تلاش ماموران محیط زیست و مردم منطقه آتش سوزی در پارک ملی گلستان مهار شد.

احمد دباغیان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در گرگان اظهار کرد: بر اثر سهل انگاری مسافران 5 هکتار از پارک ملی گلستان با پوشش سیاه تلو و علوفه خشک آتش گرفت.

وی ادامه داد: از ساعت 16 دیروز پارک ملی گلستان در منطقه پیچ سلیمان کشته بر اثر بی‎احتیاطی مسافران دچار حریق شد.

مسئول روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گلستان افزود: این آتش سوزی با همکاری های خوب ماموران نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست پارک ملی ، هلال‎احمر، منابع طبیعی و مردم منطقه مهار شد.

دباغیان تصریح کرد: برای اطمینان کامل و سرعت عمل زود هنگام یک دستگاه تراکتور و ماشین آتش نشانی به همراه نیروهای محیط زیست برای نظارت بیشتر در منطقه مستقر هستند.

مسئول روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در مدت یک ماه گذشته این منطقه دو بار دچار آتش سوزی شده است.

وی با بیان اینکه پارک ملی و ذخیره‎گاه زیست‎کره گلستان نخستین پارک ملی ایران و خاورمیانه است اظهار کرد: توجه مسافران به خاموش کردن کامل آتش با توجه به اینکه در روزهای گرم و خشکی قرار داریم دارای اهمیت است.

پارک ملی گلستان در  30 کیلومتری شرق شهر گالیکش از توابع شهرستان مینودشت و در 115 کیلومتری غرب بجنورد به عنوان گلوگاه استان گلستان و عبور جاده بین‌المللی تهران ـ مشهد از میان این پارک سبب شده تا زائران امام هشتم و مسافران ساعاتی هر چند کوتاه از استراحتگاه این پارک استفاده کنند.

این پارک با وسعت 92 هزار هکتار، زیستگاه گونه‌های زیبایی از حیوانات مختلف از جمله گوزن، آهو، غزال، قوچ، میش، پلنگ است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon