شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا پرواز بر فراز عراق را تعلیق کرد

شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت‌هانزا پرواز بر فراز عراق را تعلیق کرد

خبرگزاری تسنیم:شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که شرکت حامل پرچم آلمان برشمرده می‌شود پرواز هواپیماهای این شرکت بر فراز عراق را دست‌کم تا دو روز تعلیق کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا که شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان به شمار می‌رود اعلام کرده قصد دارد تا دو روز از پرواز بر فراز آسمان عراق اجتناب کند. این شرکت هواپیمایی اعلام کرد بر اساس ارزیابی‌هابیش به نتیجه رسیده در حال حاضر پرواز بر فراز عراق خطری ندارد، اما این شرکت تصمیم گرفته به عنوان یک اقدامات احتیاطی پیشگیرانه چنین اقدامی انجام دهد.

شبه نظامیان تکفیری گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) در 10 ژوئن کنترل شهر موصل مرکز استان نینوا را به دست گرفتند. این حمله سقوط تکریت واقع در 140 کیلومتری شمال غرب بغداد را به دنبال داشت.

نیروهای مسلح عراق در روزهای گذشته سرگرم درگیری‌های سنگین با تروریست‌ها بوده‌اند. شبه نظامیان داعش تهدید کرده‌اند اقدامات خشونت آمیز خود را به دیگر شهرهای عراق از جمله بغداد پایتخت این کشور خواهند کشاند.

با این‌حال، نیروهای ارتش عراق و مبارزان داوطلب در درگیری‌های سنگین با شبه‌نظامیان در چند جبهه روند پیشروی آن‌ها را کند کرده و شبه نظامیان را از مناطقی که پیشتردر تصرف‌‌ شان بود، بیرون رانده‌اند.

انتهای پیام/م.

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان