رشد فزاینده اسلام‌هراسی در آمریکا

رشد فزاینده اسلام‌هراسی در آمریکا

خبرگزاری تسنیم: یک هفته‌نامه آمریکایی با اشاره به نظرسنجی‌های صورت گرفته در این کشور عنوان داشت که طی چهارسال گذشته افکار و گرایش‌های ضد مسلمانان و اعراب بیش از پیش افزایش داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم؛ هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در شماره اخیر خود با انتشار گزارشی از رشد فزاینده اسلام‌هراسی در این کشور خبر داد. در این مطلب که به قلم "تایلور وافورد" نگاشته شده است، آمده است: روز گذشته من و بسیاری دیگر یک بیانیه مطبوعاتی با این عنوان دریافت کردیم که "از تبدیل شدن شاهزاده یاسمین (یک شخصیت کارتونی)‌ به یک تروریست جلوگیری کنیم." همراه با این بیانیه یک تصویر نیز ضمیمه شده بود که در آن شاهزاده علاءالدین، شاهزاده یاسمنی، بارت سیمپسون و تعدادی دیگر از شخصیت‌های کارتونی به صورتی "تروریست‌های عضو حماس" به تصویر کشیده شده بودند.

"الخاندرو پالومبو" طراح این تصاویر آن‌ها را "یک مجموعه قدرتمند از قطعات هنری در مورد جنگ در غزه" توصیف کرده است. به گفته وی این تصاویر "یک مجموعه قدرتمند برای انتقال پیام است. یک پویش آگاهی‌بخش اصیل در مورد مشکل ویرانگر تروریسم که بر اسرائیل، فلسطین و سربازان کودک تاثیر دارد."

با این حال در وضعیتی که این تصاویر ممکن است تصاویر جالب و یا از نظر جنسی منحرف به نظر آیند، نشریه صهیونیستی "جویش دیلی" آن‌ها را "کمی بیش از یک عمل نژادپرستانه کوچک و ناچیز" خوانده است - آن‌ها نشان دهنده یک تغییر رویکرد نسبت به اعراب و مسلمانان در آمریکا، خصوصا در بین جمهوری‌خواهان است.

بر اساس نتایج نظرسنجی منتشر شده از سوی مؤسسه عرب‌-‌آمریکا، از سال 2010 تاکنون افکار و اقبال عمومی ساکنان این کشور در مورد اعراب و مسلمانان به صورت مداوم کاهش داشته است.

در گزارش این مؤسسه آمده است که "از زمانی که ما در سال 2010 اولین نظرسنجی خود را درباره رویکرد و گرایش آمریکاییان درمورد اعراب و مسلمانان انجام دادیم، نظرات مأخوذه در مورد مطلوب دانستن هر دوی این اجتماعات به صورت مداوم دچار فرسایش شده است، که تهدیدی علیه حقوق آمریکایی‌های عرب‌تبار و مسلمان است. این میزان مطلوبیت برای آمریکاییان عرب‌تبار از 43 درصد در سال 2010 به 32 درصد در سال 2014 کاهش داشته و برای آمریکاییان مسلمان از 35 درصد در سال 2010 به 27 درصد در سال 2014 کاهش داشته است."

در این زمینه همچنین دکتر جیمز زاگبی از مؤسسه افکارسنجی زاگبی که این نظرسنجی را انجام داده است، اظهار داشت: "این واقعیت که شما دارای مردمی هستید که در آن آمریکاییان آفریقایی‌تبار یا لاتین‌تبار در امور مهاجرت فعال بوده و یا افرادی یهودی در وزارت خارجه حضور دارند، اما این امر که این افراد آمریکایی بوده و به عنوان آمریکاییان اقدام می‌کنند هیچگاه مورد پرسش واقع نشده است. اما در مورد افراد دارای تبار و پیشینه عرب، این شک و تردید وجود دارد - در حقیقت اتهاماتی مطرح می‌شود - که آن‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهد. همچنین ما می‌خواستیم ببینیم که این گرایش‌ها و رویکردها تا چه حد گسترده است. و آنچه ما یافتیم این بود که اغلب آن در بین جمهوری‌خواهان وجود داشت."

یکی از یافته‌های این نظرسنجی که ممکن شگفت‌آور نباشد این است که افرادی که واقعا اعراب و مسلمانان را می‌شناسند کمتر دارای دیدگاه منفی هستند.

این همان موضوعی است که سر و کار ما را بار دیگر به کارتون‌ها و طراحی‌های کمیک آقای پالومبو بر می‌گرداند. ما از نماینده مطبوعاتی پالومبو سئوال کردیم که آیا این هنرمند واقعا اعراب و یا مسلمانان را می‌شناسد. وی در پاسخ اظهار داشت: "بله البته."

زمانی که از وی پرسیدیم که پالومبو در مورد این اتهامات که کارتون‌های وی نژادپرستانه است چه فکری دارد، نماینده وی در یک ایمیل این پاسخ را به ما داد: "این یک اتهام دروغ احمقانه است. نشریه "جزبل" به صورت داوطلبانه با منتشر کردن تنها سه قطعه از مجموعه 38 طرح‌های وی، آن‌ها را جرح و تعدیل کرده است. آن‌ها آشکارا خواستار این بودند که معنای ایده‌ و تلاش وی را تغییر دهند تا تنها یک موج همهمه و شایعات در اینترنت به راه اندازند. طراحی‌های پالومبو ضد حماس، ضد تروریسم و ترور است، الخاندرو آنچنان که نشریه جزبل تلاش کرده است یک نژاد‌پرست نیست."

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان