کامرون: ناتو باید برای دفع تهدید روسیه تغییر کند


کامرون: ناتو باید برای دفع تهدید روسیه تغییر کند

خبرگزاری تسنیم: نخست‌وزیر انگلیس گفت: ناتو باید برای دفاع و حمایت از اعضای خود در برابر تهدید بالقوه نظامی روسیه تغییرات اساسی داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در تازه‌ترین اظهارات خود در خصوص بحران اوکراین گفت: ناتو باید به‌خاطر بحران اوکراین در روابط خود با روسیه تجدید نظر کند و برای دفع تهدید نظامی روسیه به‌دنبال ایجاد تغییرات اساسی باشد.

بر اساس این گزارش کامرون که میزبان نشست ماه آینده ناتو در ولز خواهد بود در ادامه افزود: وی از این نشست استفاده خواهد کرد تا 28 عضو اتحادیه اروپا را برای تجدید نظر در روابط خود با روسیه تحت فشار قرار دهد و این واقعیت را منعکس کند که مسکو به ناتو به‌عنوان یک رقیب نگاه می‌کند.

نخست وزیر انگلیس بارها اقدام روسیه در الحاق کریمه به خاک خود را غیرقانونی دانسته و مسکو را به حمایت از استقلال طلبان شرق اوکراین متهم کرده است، اتهاماتی که بارها از سوی مقام‌های کرملین رد شده است.

کامرون همچنین از عملکرد و واکنش روسیه نسبت به سقوط هواپیمای مسافربری مالزی در شرق اوکراین به‌شدت انتقاد کرده است. ناتو در ماه آوریل همه همکاری‌های عملی با روسیه را متوقف کرده تا مخالفت خود را با الحاق کریمه نشان دهد. کامرون با ارسال نامه‌ای برای آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو بر این مسئله تأکید کرده است که ناتو باید گامهای بیشتری را بردارد.

کامرون در این نامه نوشته است: با گذشت 6 ماه از آغاز بحران روسیه و اوکراین ما باید برای اتخاذ تدابیر بلندمدت که موجب تقویت توانایی ما برای برخورد سریع با هرگونه تهدیدی شود موافقت کنیم تا به متحدان خود که نگران امنیت هستند اطمینان دهیم و هرگونه تهدید روسیه را دفع کنیم.

وی همچنین خواستار برگزاری مانورهای مشترک نظامی بیشتری توسط ناتو شد و پیشنهاد افزایش تعداد نیروهای واکنش سریع ناتو به 25 هزار نفر را مطرح کرده است.

وی افزود: ما باید این مسئله را بپذیریم که به‌علت اقدامات غیرقانونی در کشورهای همسایه ناتو دیگر امکان داشتن همکاری‌های سالهای اخیر بین دو طرف وجود ندارد. ناتو باید در اصول ساختاری خود در برقراری رابطه با روسیه تجدیدنظر کند.

انتهای پیام/.*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان