درخواست امارات برای افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران و صدور موافقت اولیه

درخواست امارات برای افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران و صدور موافقت اولیه

خبرگزاری تسنیم:معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها از موافقت اولیه با درخواست کشورها برای استفاده از آسمان ایران برای انجام پروازهای عبوری خبر داد و گفت:‌اماراتی‌های درخواست افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران به جای عراق را ارائه کرده‌اند.

ابراهیم شوشتری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: کشورهای متعددی برای عبور از آسمان ایران درخواست داده‌اند که هم‌اکنون در حال بررسی این درخواست‌ها هستیم.

وی با تاکید بر این‌که ایران پاسخ مثبت اولیه را به این تقاضاها داده است، تصریح کرد: امارات درخواست افزایش پروازهای عبوری از آسمان ایران را داده است.

وی خاطرنشان کرد: به‌طور عمومی اعلام شده تعدادی از کشورها نمی‌خواهند از آسمان عراق برای انجام پروازهای عبوری استفاده کرده و می‌خواهند از آسمان ایران برای انجام پروازها استفاده کنند.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌های کشور بیان کرد: از این درخواست‌های استقبال کرده‌ایم و گفته‌ایم که اولا باید کشورهای درخواست کننده مشخص باشند، ضمن این‌که باید این مسئله نیز روشن شود کدام مسیرهای هوایی و روزانه چه تعداد پرواز از آسمان ایران انجام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، پس از آنکه اداره هوانوردی فدرال آمریکا حداقل ارتفاع پروازی برای هواپیماهای مسافربری را از 20 هزار پا به 30 هزار پا افزایش داد، شرکت هوایی قنتاس، پرواز هواپیماهای خود بر فراز عراق را متوقف کرد و  اولین پرواز خود در مسیر جدیدی بر فراز ایران را بامداد امروز انجام داد.

بنابر اعلام قنتاس، این تغییر مسیر که حدود 10 دقیقه به طول زمان پروازهای لندن-دوبی این شرکت هوایی خواهد افزود تا اطلاع ثانوی اعمال خواهد شد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که شرکت هوایی امارات نیز اواخر هفته گذشته اعلام کرد که در پروازهای خود به مقصد اروپا دیگر از آسمان عراق استفاده نخواهد کرد. شرکت هواپیمایی امارات همچنان برای 3 مسیر پروازی خود از آسمان عراق استفاده می کند.

سخنگوی شرکت قنتاس گفت، این شرکت وضعیت را به خصوص با توجه به سرنگونی هواپیمای خطوط هوایی مالزی بر فراز اوکراین، به دقت رصد کرده است.

وی افزود: «ما اطلاعات جدیدی نداریم که موجب تغییر برآورد ایمنی پروازهایمان بر فراز عراق شود، به خصوص با توجه به ارتفاعی که هواپیماهای ما در این منطقه دارا هستند.»
«اما با توجه به محدودیت های مختلف اعمال شده از سوی دولت های مختلف در 24 ساعت گذشته، از جمله از سوی دولت آمریکا، قنتاس به صورت موقت مسیر پروازهای خود در خاورمیانه را برای استفاده نکردن از آسمان عراق تغییر داده است.»

وی  گفت: «همچنان به ارزیابی وضعیت و انجام تغییرات بیشتری که فکر می کنیم از روی احتیاط لازم است ادامه خواهیم داد.»

اداره هوانوردی فدرال آمریکا پنجشنبه شب به دلیل «وضعیت خطرناک احتمالی ناشی از درگیری های مسلحانه» حداقل ارتفاع پروازی برای شرکت های هواپیمایی آمریکا را بر فراز عراق افزایش داد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که تروریست های گروه داعش به سلاح هایی دسترسی پیدا کردند که قادر به سرنگون کردن هواپیماهای مسافربری در ارتفاع بالا هستند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه