کره‌شمالی: شورای امنیت استانداردهای دوگانه دارد/ چرا به مانور آمریکا و کره‌جنوبی رسیدگی نمی‌شود؟

کره‌شمالی: شورای امنیت استانداردهای دوگانه دارد/ چرا به مانور آمریکا و کره‌جنوبی رسیدگی نمی‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: کره شمالی روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل را به اتخاذ استانداردهای دو گانه در محکوم کردن شلیک موشکهای بالستیک پوینگ یانگ و چشم پوشی از مانور مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی متهم کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛ کره شمالی بر این باور است که مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی تحریک آمیز بوده و امنیت این کشور را به خطر می اندازد. پیونگ یانگ ضمن انتقاد شدید از عملکرد شورای امنیت، این شورا را به علت بی توجهی به مانورهای تحریک آمیز آمریکا و کره جنوبی و محکوم کردن برنامه موشکهای بالستیک این کشور متهم به اتخاذ معیارهای دوگانه کرده است.

بر اساس این گزارش معاون نماینده کره شمالی در سازمان ملل تاکید کرد: پیونگ یانگ 21 جولای نامه ای را برای 15 عضو شورای امنیت ارسال کرده و خواستار رسیدگی این شورا به مساله انجام مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی شده است.

وی تصریح کرد: شورای امنیت هنوز به درخواست کره شمالی پاسخ نداده است.

وی افزود: انجام مانورهای نظامی منجر به وقوع جنگ خواهد شد و مسئولیت این مساله بر عهده آمریکا و شورای امنیت خواهد بود که به صورت غیر قانونی از آمریکا حمایت و دفاع می کند.

دیپلماتهای آگاه سازمان ملل نیز اعلام کردند: با توجه به اینکه درخواست کره شمالی با هیچ گونه حمایتی روبرو نشده شورای امنیت تصمیمی برای برگزاری نشست در این خصوص ندارد. مانورهای مشترک نظامی آمریکا و کره شمالی از سال 1953 میلادی تاکنون بدون حادثه مهم و بزرگی انجام شده است.

آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده اند که این مانورها دفاعی است و با هدف سنجش آمادگی نیروهای نظامی دو کشور برای مقابله با هرگونه تجاوز کره شمالی انجام می شود.
انتهای پیام /

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان