اعلام نتایج سفر هیات بانک مرکزی به چین برای رفع مشکل فاینانس تا ۲ روز آینده

اعلام نتایج سفر هیات بانک مرکزی به چین برای رفع مشکل فاینانس تا 2 روز آینده

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین از بازگشت هیأت بانک مرکزی که برای رفع مشکلات پرداخت فاینانس به چین سفر کرده بود، خبر داد و گفت: نتایج این سفر ظرف ۲ روز آینده اعلام خواهد شد.

اسدالله عسگراولادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره مشکلات پرداخت فاینانس چین و آخرین اقدامات انجام شده برای حل این موضوع با طرف چینی ، اظهار داشت: یک هیأت بزرگ از بانک مرکزی هفته گذشته به چین سفر کرده و روز گذشته به ایران بازگشته است، بر همین اساس نتایج این سفر ظرف دو روز آینده اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هر بخشی که ریال آن تأمین شده است امکان پرداخت فاینانس را در چین خواهد داشت، افزود: مشکل اساسی متوجه بخش هایی است که که هنوز تأمین ریال آنها توسط سیستم بانکی انجام نشده است زیرا هر طرح یا پروژه نیازمند 15 تا 20 درصد ریال است که این امر باید توسط بانک مرکزی انجام شود.

به گزارش تسنیم، طی هفته های گذشته خبرگزاری تسنیم از قطع پرداخت فاینانس چین خبرداده بود البته مسؤلان مربوطه به ویژه بانک مرکزی ایجاد مشکل در پرداخت فاینانس چین را تأیید کرده‌اند و از تلاش خود برای رفع این موضوع خبر داده بودند. حال به نظر می رسد با سفر این هیأت بزرگ بانکی به چین مشکل پرداخت فاینانس چین با رایزنی ها در حال برطرف شدن است.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه