کرزی: ادامه بلاتکلیفی درباره انتخابات بسیار خطرناک است

کرزی: ادامه بلاتکلیفی درباره انتخابات بسیار خطرناک است

خبرگزاری تسنیم: حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرده است که ادامه بلاتکلیفی در مورد انتخابات بسیار خطرناک است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرده است که ادامه بلاتکلیفی در مورد انتخابات بسیار خطرناک است.

«ایمل فیضی» سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان به گفت: رئیس‌جمهور افغانستان در جریان ملاقات‌های خود با نمایندگان اتحادیه اروپا، ملل متحد و مقام‌های آمریکایی یک پیام داشت آن هم این بود که نتایج انتخابات باید در ماه آگوست نهایی شود تا بدین ترتیب مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید قبل از پایان این ماه صورت بگیرد.

فیضی به نقل از رئیس‌جمهور افغانستان اعلام کرد: تأخیر در اعلام نتایج انتخابات تأثیر منفی بر روال کاری حکومت داشته و در عین حال ابهام و بدگمانی را در مورد آینده افغانستان ایجاد کرده است.

وی افزود: کرزی اعلام کرده است ادامه بلاتکلیفی در مورد سرنوشت انتخابات افغانستان بسیار خطرناک خواهد بود.

سخنگوی رئیس‌جمهور افغانستان گفت: براساس زمانی که نماینده ملل متحد و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از حامد کرزی خواسته بودند، سرنوشت انتخابات افغانستان باید تا قبل از پایان ماه جاری میلادی روشن شود.

به گفته فیضی دولت افغانستان برای فرستادن هیأت خود به «ولز» برای شرکت در اجلاس ناتو روی هیچ گزینه‌ای کار نمی‌کند زیرا تا آغاز اجلاس ناتو، افغانستان باید رئیس‌جمهور جدیدش را داشته باشد.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
triboon
طبیعت