۲ نیروگاه هسته‌ای جدید در کشور احداث می‌شود

2 نیروگاه هسته‌ای جدید در کشور احداث می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد کمیسیون انرژی ایجاد سامانه‌هایی است تا از انرژی‌های پاک استفاده کند و دو نیروگاه هسته‌ای دیگر نیز در مرحله قرارداد است.

سید هاشم بنی‌هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: در رابطه با تولید بنزین، زمانی که شرایطی در کشور وجود داشت و می‌خواستیم بنزین خریداری کنیم اما نمی‌فروختند و توانستیم خودمان تولید کنیم و خود این مسئله موفقیت بسیار بزرگی بود زیرا در شرایط محاصره اقتصادی دشمن روی این مسئله تمرکز زیادی کرده بود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بنزین تولیدی توسط پتروشیمی‌ها البته از بنزین وارداتی گران‌تر بود و برای ما به‌صرفه نبود ادامه پیدا کند، الآن می‌توانیم بنزین با قیمت ارزان‌تر بخریم و بنابراین کسری بنزین را می‌توانیم وارد کنیم و ارتقای بنزین تولیدی نیز از طریق پالایشگاه‌ها انجام می‌شود و بنزین یورو4 را نیز می‌توانیم تولید کنیم.

بنی‌هاشمی افزود: در حال حاضر بنزین یورو4 در کلان‌شهرها در حال توزیع است که بخش عمده آن تولید خودمان است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای بهینه کردن مصرف انرژی در کشور گفت: از لحاظ فرهنگی مصرف ما بسیار بالا است و شدت انرژی در کشور ما سه چهار برابر استاندارد جهانی است و این به‌هرحال سرمایه مملکت است، نوع خودرو و نوع مصرف نیز در این زمینه سرمایه گذار است، تبدیل نیروگاه‌ها به سیکل ترکیبی می‌تواند مصرف ما را کاهش دهد.

بنی‌هاشمی افزود: قانونی در ارتباط با صرفه‌جویی در مجلس در حال بررسی است و مشوق‌هایی برای کاهش مصرف در نظر گرفته شده است و در بودجه سال 93، حدود 100 میلیارد دلار در زمینه صرفه‌جویی وزارت نفت موظف شده کسانی که در زمینه حمل و نقل عمومی فعالیت می‌کنند بتوانند صرفه‌جویی کنند مابه‌ازای آن از طریق وزارت نفت پرداخت شود و حتی متروی مشهد نیز باید این مسئله را به‌صورت کامل رعایت کند تا از این تبصره استفاده کنند.

وی گفت: رویکرد کمیسیون انرژی ایجاد سامانه‌هایی است تا از انرژی‌های پاک استفاده کند و دو نیروگاه هسته‌ای دیگر نیز در مرحله قرارداد است.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon