نفت کمتر از ۱۰۵ دلار شد

نفت کمتر از 105 دلار شد

خبرگزاری تسنیم: قیمت نفت در معاملات هفته گذشته بیش از ۳ دلار کاهش یافت و به ۱۰۴ دلار و ۸۴ سنت در پایان معاملات روز جمعه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، همزمان با فزونی عرضه در حوزه آتلانتیک و پایین بودن تقاضا قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا روز جمعه به پایین ترین رقم در چند ماه اخیر رسید.
در حالی که پیش بینی ها در مورد فزونی عرضه در بازارهای غرب آفریقا و اروپا قیمت نفت برنت را به زیر 105 دلار و قیمت نفت خام امریکا را به زیر 98 دلار رسانده، قیمت نفت این هفته را با بیش از 3 دلار کاهش به پایان برد.
اندی لبوف، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «از 23 ژوئن تاکنون، روند بازار رو به کاهش بوده است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 18 سنت کاهش به 104 دلار و 84 سنت رسید که پایین ترین قیمت پایانی از 2 آوریل تاکنون بود.
قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز با 29 سنت کاهش به 97 دلار و 88 سنت رسید که پایین ترین قیمت پایانی از 6 فوریه تاکنون بود. قیمت نفت خام آمریکا در این هفته تقریبا 4.5 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش هفتگی از ماه ژانویه تاکنون بود.
فاصله قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات دیروز به 6 دلار و 96 سنت رسید.
نگرانی ها در مورد ریسک های ژئوپلتیک در زمینه عرضه نفت به رغم ادامه خشونت ها در بخش هایی از خاورمیانه و شمال آفریقا کاهش یافته است.
عراق، دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک، در حال سرکوب تروریست های وابسته به گروه داعش در شمال و غرب این کشور است. هرچند این احتمال وجود دارد که این ناآرامی ها به کل کشور گسترش یابد، اما هنوز تاثیری بر صادرات نفت در شمال عراق نداشته است.
بغداد همچنین اختلافاتی با کردستان عراق در مورد صادرات نفت از طریق ترکیه دارد.
انتهای پیام/ 140

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه