چامسکی: اسرائیل جنایت جنگی مرتکب شده است

چامسکی: اسرائیل جنایت جنگی مرتکب شده است

خبرگزاری تسنیم: یک نظریه‌پرداز و روشنفکر مشهور آمریکایی با اشاره به حملات اسرائیل به نوار غزه تصریح کرد که برای اسرائیل شلیک هر گلوله در آن سوی مرز یک جنایت است و در داخل اراضی اشغالی سیاست‌های رژیم اسرائیل بسیار از آپارتاید بدتر است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پرس‌تی‌وی؛ در حالی که حملات رژیم اسرائیل علیه نوار محاصره شده غزه همچنان ادامه دارد، "نوام چامسکی" نظریه‌پرداز معروف یهودی امریکایی می‌گوید اسرائیل جنایت جنگی بزرگی مرتکب شده است.

در بحبوحه محکومیت‌های بین‌المللی با هدف توقف حملات مرگبار علیه غزه که گفته می‌شود دستکم یک هزار و 700 کشته بر جای گذاشته، این رژیم همچنان به تهاجم شدید خود ادامه می‌دهد. از زمان آغاز تجاوز رژیم اسرائیل در نهم ژوئیه بیش از 9 هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

نوام چامسکی در گفت و گو با پرس‌تی‌وی گفت رژیم اسرائیل به مراتب از رژیم سابق آپارتاید در آفریقای جنوبی بدتر است.

چامسکی در این گفت و گوی تلفنی گفت: "بیمارستان‌ها بارها هدف حمله قرار گرفته‌اند. هریک از این حملات یک جنایت جنگی است. در حقیقت برای اسرائیل شلیک هر گلوله در آن سوی مرز یک جنایت است ... در داخل اراضی اشغالی سیاست‌های رژیم اسرائیل بسیار از آپارتاید بدتر است."

این نظریه پرداز امریکایی خاطر نشان کرد اسرائیل به دلیل اشغال اراضی فلسطینیان با انزوای اقتصادی روبروست. وی همچنین تحریم تسلیحاتی این رژیم را خواستار شد.

چامسکی همچنین از رهبران عرب به دلیل حمایت از سیاست‌های واشنگتن در طرفداری از رژیم اسرائیل در سال‌های گذشته انتقاد کرد.

رژیم صهیونیستی پس از آن که گفته شد مبارزان مقاومت اسلامی فلسطین یک سرباز اسرائیلی را به اسارت گرفته اند، حملات هوایی علیه غزه را شدت بخشیده است.

باراک اوباما رئیس جمهوری امریکا روز جمعه از جنبش مقاومت فلسطینی حماس خواست تا "بدون قید و شرط" این سرباز اسرائیلی را آزاد کند.

اوباما در کنفرانسی خبری گفت : "اگر آن‌ها به دنبال حل و فصل این وضعیت هستند این سرباز باید بدون هیچ قید و شرطی در زودترین زمان ممکن آزاد شود."

اوباما از آزادی "هادار گلدین" سرباز 23 ساله اسرائیلی به عنوان پیش شرط هر گونه آتش بس احتمالی نام برد.

بنا بر آخرین آمارها بیش از 350 کودک فلسطینی در حملات هوایی و زمینی جاری رژیم اسرائیل کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ع

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان