کارگاه‌های قدیمی فرش در همدان احیا شود


کارگاه‌های قدیمی فرش در همدان احیا شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس‌ با تاکید بر احیا کارگاه‌های قدیمی فرش بافی در استان همدان گفت: فرش دستبافت ایران توان رقابت با تولیدات چین و پاکستان را ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ابراهیم کارخانه‌ای‌ در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه فرش دستبافت استان همدان، اظهار کرد: متاسفانه نمی توانیم با تولیدات فرش در کشورهای چین و پاکستان رقابت کنیم چراکه این کشورها از امکانات بالایی برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی مشکلات سبب کاهش بافت فرش در استان همدان شده است، گفت: گرانی مواد اولیه از جمله مهمترین مشکلاتی است که بافندگان فرش دستبافت با آن رو به رو هستند و باید از سوی مرکز ملی فرش ایران در این زمینه کاری شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در استان همدان ظرفیت و توانمندی فرش دستبافت بالاست، گفت: با توجه به وجود کارگاه‌های متعدد فرشبافی در استان می توان یکی از محورهای اشتغال زایی را در این زمینه قرار داد.

وی افزود: در سال‌های گذشته 60 هزار مترمربع فرش در استان بافته می شد که در یکی دو سال اخیر با کاهش این میزان رو به رو هستیم و باید برای بهبود شرای فعلی چاره اندیشی شود.

کارخانه‌ای با اشاره به اینکه همدان بافندگان بزرگی داشته است که دیگری نامی از آنها وجود ندارد، گفت: باید به دنبال احیا و اصلاح نقوش و طرح های فرش دستبافت استان باشیم که به دست فراموشی سپرده شده اند.

وی تصریح کرد: تکیه بر توانمندی‌هایی که ریشه در داخل کشور دارد یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی است و از این رو باید به دنبال صنایع و هنرهایی برویم که کاملا از داخل کشور تامین می شوند و تولیدات آن در خارج از کشور به فروش می رسد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید به ظرفیت و توانمندهای استان استان در زمینه فرش دستبافت اعتماد کرد و به این تولید ملی برای تحقق شعار سال و سیاست های اقتصادی مقاومتی توجه ویژه ای داشت.

وی ریشه شکوفایی ایران را هنر صنعت فرش دانست و گفت: باید کارگروه و کمیته ای در زمینه فرش دستبافت در استان تشکیل شود تا شاهد تحول عظیم و شگرف در حوزه فرش دستبافت استان باشیم.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon