نهمین نمایشگاه فرش دستبافت همدان افتتاح شد


نهمین نمایشگاه فرش دستبافت همدان افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: نهمین نمایشگاه فرش دستبافت استان همدان با حضور سرپرست مرکز ملی فرش ایران آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، نهمین نمایشگاه فرش دستبافت استان همدان شامگاه دوشنبه با حضور سرپرست مرکز ملی فرش ایران، معاونان استاندار همدان، نمایندگان مردم در مجلس، فرمانداران و مدیران استانی آغاز به کار کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی همدان در آیین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اینکه رونق و تولید فرش کمک موثری در تحقق اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: این هنر صنعت ایرانی می‌تواند اشتغال و صادرات را رونق ببخشد.

حسین الماسی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های رونق فرش دستبافت تقویت کارگاه های قالی بافی است، گفت: متاسفانه هنر صنعت خود را که فرش است رها کرده و به دنبال صنایع سایر کشورها می رویم.

وی با بیان اینکه زمانی استان همدان صادرکننده فرش دستبافت نمونه کشوری داشت ولی در حال حاضری خبری در این زمینه نیست، گفت: به دنبال این هستیم تا با برگزاری نمایشگاه‌های فرش در تحقق اقتصاد مقاومتی گامی جدی برداریم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی همدان با تاکید بر اینکه یکی از راه های نجات روستاها رونق فرش دستبافت است، گفت: مسئولان کشوری و استانی به داد این هنر صنعت ایرانی برسند چرا که فرش می تواند نقاط ضعف استان و کشور را در زمینه های مختلف پوشش دهد.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 70 غرفه برپا شده است، گفت: 19 غرفه مربوط به واحدهای فرش استان و مابقی نیز مربوط به استان های تبریز، قم، اصفهان، کردستان، تهران، بروجرد، گنبدکاووس، تکاب، یزد، نائین و کاشان است.

الماسی عنوان کرد: این نمایشگاه تا 19 مرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های همدان برپا بوده و علاقمندان می توانند از ساعت 15:30 تا 21:30 از آن بازدید کنند.

وی از آغاز عملیات اجرایی سایت دوم نمایشگاه‌های بین‌المللی همدان خبر داد و گفت: 20 هکتار زمین در کنار فرودگاه همدان برای برای سایت 2 نمایشگاه بین المللی همدان در نظر گرفته شده که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز و تا سه سال آینده به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon